Zájezdy "last minute" vymírají

Zájezdy typu "last minute" přestávají být v módě. Letos jich cestovní kanceláře nabízejí nejméně za posledních deset let.
Ukazuje to i současná podzimní nabídka, která je proti loňsku výrazně slabší. Za celý rok se pak těchto zájezdů prodalo asi jen dvacet procent ze všech dovolených. Před několika lety to bylo třikrát více.
Důvodem je obrovský boj cestovních kanceláří. Aby byly úspěšné, nabízejí klientům slevy často srovnatelné se slevou dovolených na poslední chvíli. "Klienti stále víc preferují včasný nákup dovolené, protože zájezdy na poslední chvíli zahrnují již značně omezený výběr destinací i typů ubytování," vysvětluje Tomáš Brejcha, mluvčí Čedoku.
Odklon od zájezdů last moment k "předčasným" nabídkám potvrzují i další kanceláře. "Jen na letošní letní sezónu jsme jich prodali téměř 40 procent, což je bezmála dvakrát více než vloni," konstatuje Dan Plovajko, mluvčí CK Fischer.
Dovolené last minute se začaly v Česku nabízet v polovině devadesátých let. Tehdy se jich prodávalo kolem deseti procent z celkového počtu zájezdů. Boom nastal kolem roku 2000, kdy cestovní kanceláře prodávaly více než 60 procent zájezdů na poslední chvíli.