ČSOB chtějí žalovat kvůli bankovním poplatkům údajně desítky lidí. Nespokojení současní, ale i bývalí klienti se tak přidali k výzvě Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), které v pondělí vyzvalo veřejnost, aby se připojila k hromadné žalobě na největší českou banku. "Zájem překonal naše očekávání," řekla mluvčí SOS Věra Picková.


SOS chce, aby klienti největší české banky dostali zpátky peníze, které zaplatili na poplatcích za vedení účtu, za zrušení účtu, za neoprávněnou reklamaci transakce platební kartou a za takzvaný neadresný poplatek.
ČSOB však s výtkami sdružení nesouhlasí. Podle mluvčího banky Milana Tománka SOS nikdy neřeklo důvod, proč by měl být poplatek za vedení účtu a zasílání výpisů protiprávní. Vedení účtu je údajně službou, s níž jsou spojeny jak náklady, tak také připravenost banky udržovat systémy v pohotovosti v každé vteřině.


Banka navíc v úterý sdružení zaslala otevřený dopis s deseti otázkami, ve kterých žádá vyjasnění řady problémů. Podle Pickové sdružení spotřebitelů na deset otázek banky odpoví ještě ve středu.