Deset procent sleva za to, že je řidič starší a z venkova, pět procent bonus za každý rok bez nehody a nově i pět procent slevy bývalým klientům za to, že se nyní k pojišťovně vrátí.
To je současná taktika pojišťovny Allianz u povinného ručení. Slevy za to, že klient odejde od konkurence, nabízí jako první na trhu. Například majitel vozu Renault R19 s obsahem 1,7 litru tak zaplatí 2800 korun místo asi čtyř tisíc u jiné pojišťovny.
Ročně v Česku přibude asi sto tisíc osobních aut. Ve srovnání s 3,8 miliónu registrovaných vozů je to jen zlomek. Pojišťovny proto mohou zvýšit svůj tržní podíl jen tím, že k sobě přilákají klienty jiného ústavu. Jen u osobních automobilů přitom jde o trh o velikosti kolem jedenácti miliard korun ročně.
I další pojišťovny se snaží získávat klienty nadstandardními výhodami. Vedle zvyšování limitů pro plnění nabízejí i věcné dary, například Česká pojišťovna reflexní vestu, Uniqa patnáctiprocentní slevu s hasicím sprejem či Kooperativa živelní pojištění zdarma.
Většina motoristů přitom za povinné ručení na příští rok zaplatí až o stovky korun méně než letos. Pokles cen se týká především řidičů, kterým se zvýší bonus díky jízdám bez nehod.
"Pojišťovna Generali zachová pro příští rok základní sazby povinného ručení na letošní úrovni, takže více než polovina řidičů bude mít díky vyššímu bonusu za jízdu bez nehody pojistné o pět procent levnější," řekl vedoucí oddělení pojištění motorových vozidel Generali Ivan Starovič.
Bonus, který za každý rok bez nehody roste o pět procent, mohl letos dosáhnout maximálně 30 procent základní sazby.
"Nejvyšší, třicetiprocentní bonus se bude týkat 37 procent klientů ČSOB Pojišťovny. Celkem bude mít nárok na slevu 80 procent klientů," informoval ředitel ČSOB Pojišťovny Jeroen van Leeuwen.
U Kooperativy bude mít nárok na bonus zhruba 90 procent řidičů. Na základě dalších kategorií pokračují ve stanovování sazeb ČSOB Pojišťovna, Allianz i Uniqa, které mají nyní tolik variant sazeb, že se již nevejdou do tabulek. Řidiče z menších obcí ale cenově zvýhodňuje i Pojišťovna Generali a nově i Česká podnikatelská pojišťovna.
"Detailnější segmentace sazeb se nám osvědčila, budeme v ní pokračovat i v roce 2006," uvedl místopředseda představenstva Allianz Jiří Charypar.

051031-18b ()