Pendolino zatím Vídeň vynechá

Rychlovlak Pendolino, který měl od poloviny prosince začít jezdit mimo jiné z Prahy do Vídně a Bratislavy, se nejspíš zatím za hranice nevydá. Rakouské ani slovenské úřady ještě totiž nevydaly povolení pro provoz vlaku na jejich území. V pátek to řekl mluvčí Českých drah (ČD) Petr Šťáhlavský.
Zatímco na Slovensku je šance, že tamní úřad schválí vlak do provozu do poloviny prosince, a ČD tak budou moci pendolino na spoj nasadit podle původního plánu, do Rakouska vlak od 11. prosince určitě jezdit nezačne. "Děláme ale vše proto, aby mohl rychlovlak začít jezdit i do Vídně co nejdříve," dodal mluvčí.
S rakouskými drahami jsou přitom ČD dohodnuty, že pendolino na spoj nasadí okamžitě, jakmile dostane od drážního úřadu příslušné dokumenty. Zatím místo rychlovlaku Pendolino budou jezdit do Vídně dvakrát denně běžné vlaky kategorie EuroCity.
Nejpozdější termín, kdy by se pendolino mělo vydat také do Vídně, je přelom února a března, kdy by vlak měl schválit německý úřad. Jeho rozhodnutí by mohlo Rakousko jako člen Evropské unie převzít, kdyby do té doby nevydalo vlastní povolení.
To ale ČD neočekávají. Podle Šťáhlavského je pravděpodobné, že Rakousko vlak schválí do provozu dříve.
Od 11. prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, tak pendolino začne jezdit na trase z Prahy do Ostravy. Dva vlaky denně budou jezdit také přes Brno do Břeclavi.
Další dva vlaky, které měly z Břeclavi pokračovat do Vídně, nahradí EuroCity.
Jeden spoj by měl z Břeclavi dvakrát do týdne pokračovat do Bratislavy, pokud ovšem do poloviny prosince slovenské úřady vydají příslušné povolení.
S nasazením vlaku z Prahy do Německa České dráhy v příštím roce nepočítaly kvůli rekonstrukci tamní trati. Vlaky by kvůli opravě totiž nemohly využít svou vyšší rychlost.
České dráhy koupily celkem sedm souprav rychlovlaků Pendolino zhruba za 4,4 miliardy korun. Jejich výrobcem je společnost Alstom Ferroviaria.