Prezidentský kandidát Miloš Zeman se stal nechtěně strůjcem reklamního hitu. Když ve zpravodajství TV Prima po sobotní prezidentské volbě v dobré náladě vyprávěl o svém mobilním telefonu Aligator a demonstroval značku svého přístroje výrazným citoslovcem grrrrr, spustil lavinu zájmu o tento telefon pro seniory.

„V návštěvnosti stránek oproti stejnému období v minulém týdnu zaznamenáváme již nyní nárůst přibližně na trojnásobek, a to jak celkových, tak unikátních návštěv. Zaznamenáváme i výrazný nárůst návštěv ze zahraničí, především ze zemí Evropské unie,“ pochvaluje si Jiří Kačírek z marketingu společnosti Adart Computers, která telefony nabízí.

Video si na serveru YouTube.cz prohlédlo během dvou dnů více než 150 tisíc lidí, dočkalo se i několika předělávek včetně parodie Pána prstenů – scénky mezi fajnšmekry, známou jako „událost v roklince“, v níž se Frodo vydává na cestu do Mordoru a jeho strýc Bilbo od něj naposledy žádá prsten.

Zemanovi se povedlo udělat pro Adart Computers to, o co se jiné firmy snaží statisícovými investicemi. Vytvořil takzvaný viral, tedy zábavný obsah, který lidé masově sledují a sdílejí s ostatními, přičemž se pod pláštíkem zábavy skrývá reklama.

Lidé z Adartu si toho cení a očekávají zvýšení prodeje. „Vzhledem k tomu, že Miloš Zeman je součástí skupiny, na kterou našimi produkty dlouhodobě cílíme, vnímáme to jako překvapivou a velmi potěšující marketingovou podporu našich cílů,“ říká Jiří Kačírek.