Největší charterová společnost v zemi Travel Service chystá užší spolupráci s Lufthansou. Tvrdí to Jiří Šimáně, šéf firmy Unimex, které Travel Service patří.

HN: Koncem uplynulého roku se opět rozběhla jednání mezi ČSA a Unimexem o koupi společnosti Travel Service. Co vás vedlo k obnovení jednání?
Probíhající jednání zásadně nekomentuji. Mohu jen potvrdit, že jednání s ČSA s různou intenzitou a různými přestávkami probíhají téměř tři roky.

HN: Jednáte o prodeji i s jinými partnery, než jsou ČSA?
To nemohu komentovat. Mohu jen potvrdit, že se připravujeme na užší spolupráci se společností Lufthansa na linkách mezi Německem a Českou republikou.

HN: Kolik cestujících jste v průběhu roku 2004 přepravili?
Travel Service, tedy nejen česká matka, ale i její zahraniční dcery, přepravila více než 1,7 miliónu pasažérů. Na charterových letech z Česka to bylo 940 tisíc lidí, což představuje meziroční nárůst téměř o 40 procent. Druhá polovina se rekrutuje z cestovatelů západní Evropy.

HN: Jaká je vytíženost letadel?
Na charterech je to 90 až 95 procent. Nízkonákladové linky se pohybují kolem 69 procent.

HN: Kdy zveřejníte hospodářské výsledky a jaký zisk plánujete v tomto roce ?
Hospodářské výsledky zveřejníme v červnu. Pro letošní rok plánujeme zisk před zdaněním kolem 250 miliónů korun.

HN: Kolik cestovních kanceláří má s Travel Service uzavřenu smlouvu o dopravě?
Více než sto.

HN: Do skupiny společnosti Unimex patří i tři cestovní kanceláře - Čedok, CK Eso a Canaria Travel. Všechny tři jsou zároveň klienty Travel Service. Jaký byl meziroční nárůst počtu klientů, kteří s těmito cestovními kancelářemi odletěli v loňském roce na dovolenou?
Průměrně jsme zaznamenali desetiprocentní nárůst počtu klientů.

HN: To jsou procentní nárůsty. Můžete říci, kolik lidí odletělo loni na dovolenou s Čedokem?
S Čedokem jich odletělo kolem 114 tisíc. Dalších zhruba 80 tisíc cestovalo jinými dopravními prostředky.

HN: Největší konkurent Čedoku - Exim Tours, zveřejnil, že za loňský rok s ním odletělo na dovolenou přibližně 150 tisíc lidí. To je ve srovnání s leteckými zájezdy Čedoku více. Co uděláte pro to, aby jich největší cestovní kancelář v zemi prodávala větší počet?
Hlavní prioritou pro nás zůstává kvalita. Současně jsme si ale vědomi toho, že musíme přicházet s novými nabídkami. Počítáme s tím, že v průběhu zimy rozšíříme zájezdy do Afriky, Jižní Ameriky a do Karibiku. Nová místa budeme ve zvýšené míře inzerovat, protože je také musíme prodávat.

HN: Prezident ČSA Jaroslav Tvrdík uvedl, že národní dopravce má zájem o stoprocentní koupi Travel Service. Souhlasíte s tím, když jste ještě před rokem uvažovali o variantě půl na půl?
Nemohu a ani nechci komentovat žádná jednání s žádným partnerem. Kromě jiného i proto, že od jednání bývá ještě dlouhá cesta k dosažení nějaké dohody či výsledků. Obecně ale mohu říci, že když s někým jednáte, vždy je na stole několik možných variant.