Odpadkové koše po Praze se na konci roku zaplní papírovými tramvajenkami. Je definitivně rozhodnuto, že od 1. ledna 2010 budou lidé v hlavním městě jezdit pouze na elektronickou kartu Opencard.

Zatím si ji museli pořídit jenom ti, kdo chtěli roční kupón na MHD, napříště už se jí nevyhnou ani ti, kdo využívají měsíční nebo čtvrtletní kupóny. "Od ledna 2010 už žádné papírové tramvajenky nebudou," potvrdil HN mluvčí dopravního podniku Pečený. Definitivní rozhodnutí potvrdil HN i šéf dopravního podniku Dvořák.

Elektronická kartička bude ještě dva týdny zadarmo, od začátku dubna za ni každý zaplatí 200 korun.

Reklama za 30 milionů

Projekt Opencard stál Dopravní podnik zatím kolem čtvrt miliardy korun, pražský magistrát, který MHD dotuje, na něj v letošním rozpočtu vyčlenil dalších sedmasedmdesát milionů.

Kromě investic do počítačových systémů a terminálů, tvoří značnou část utracených peněz i propagace Opencard. Podle zprávy firmy Deloitte, vyšla marketingová a komunikační podpora na víc než třicet milionů korun. Tedy víc než se zatím utratilo za terminálová zařízení pro Opencard.

O tom, že propagační kampaň měla skutečně široký záběr, svědčí koneckonců fakt, že reklamy na elektronickou kartičku visí ještě dnes třeba ve vlacích na lokální trati z Mladé Boleslavi do Mělníka.

Zřejmě i díky reklamní masáži si Opencard pořídilo přes čtvrt milionu pasažérů, část z nich ale ne zcela dobrovolně. 136 tisíc lidí, kteří využívají roční kupóny totiž jinou volbu nemělo: v papírové formě se pro rok 2009 neprodávaly.