reklama

Autor: Petr Korbel

Výrobci strojů se zmátořili z ruské krize, teď jim začínají chybět lidi

Česká obráběcí centra, soustruhy či lisy přidusila ruská krize. Nyní se šéfům strojírenských firem... více
Další témata 05.10.2017

Klíčové jsou inovace. Už nemůžeme spoléhat na to, že jsme levní, varuje šéf strojírenského svazu Oldřich Paclík

Každá nová generace obráběcích strojů musí... více
Další témata 05.10.2017

Automobily, které dějiny odsoudily k zapomenutí

NDR v době Trabantů raději zapomněla, že kdysi vyráběla luxusní šestiválce. První Volkswagen s... více
Další témata 26.08.2017

Okřídlený šíp panuje Evropě - s výjimkou jihu

Pokud má někdo ve Wolfsburgu pochybnosti o významu značky Škoda pro koncern Volkswagen, měly by ho přejít při pohledu na seznam nejúspěšnějších... více
Zachyceno v sítích 17.08.2017

Na českém trhu stále vidíme příležitosti k akvizicím, říkají manželé Horákovi, majitelé společnosti Albatros Media

Relativní počet vydávaných titulů patří v České... více
Rozhovor 03.08.2017

Evropská auta, která vytáhla své značky z maléru - byť někdy jen dočasně

Volkswagen nevěděl, čím nahradit Brouka, a tak značce hrozil zánik, přestože měla dobré hospodářské... více
Další témata 15.08.2017

Kartel automobilových bohů

Antimonopolní orgány Evropské unie vyšetřují zprávy o kartelových dohodách mezi němec­kými automobilkami Daimler, Volkswagen, BMW, Audi a Porsche.... více
Zachyceno v sítích 27.07.2017

Jakmile lidé přesedají do SUV, věrnost ke značce klesá

Hlavní roli při výběru auta hraje stále cena. I privátní zákazníci se začali více zajímat o celkové... více
Další témata 20.07.2017

Nafta má být doma a má jí být hodně

Nákladní vlaky již z Německa přivezly 90 pro­cent nafty, kterou si tam Česko nechalo po roce 2010 uskladnit. Je to úspěch českých vyjednávačů,... více
Zachyceno v sítích 20.07.2017

Tucet modelů, které naučily národy světa jezdit automobilem

Přelom v dějinách automobilismu znamenal Ford T, první model vyráběný na běžícím pásu. V poválečné... více
Další témata 13.07.2017

Vyučený automechanik prodal hotel a vybudoval pivovar

Vlastislava Kopeckého a jeho manželku unavilo 25 let strávených v restauracích a hotelu. Založili... více
Téma čísla 29.06.2017

Mordýř není krvelačný, ale chtěl by jednodušší daně

Sládek Libor Melich vařil pivo i za velkou louží, pak se ale věnoval světu financí. Před čtyřmi... více
Téma čísla 29.06.2017

Dodavatelé automobilek mění majitele, ve firmě Essa střídá španělského vlastníka podnikatel René Matera

Lisovnu a svařovnu Essa Czech přebírá skupina... více
Další témata 29.06.2017

V čem příště pojedeme na dovolenou

Na elektřinu, na vodík, nebo na biopaliva? Většina Čechů to ještě neřeší a na prázdniny vyrazí osobním automobilem poháněným benzinem či naftou. Pro... více
Zachyceno v sítích 29.06.2017

Turisté se bojí terorismu, většinou je ale ničí horko, úrazy a infekce. Komplikace na cestách přinášejí i vztahy a sex

Zájem o cestovní pojištění letos dynamicky roste.... více
Další témata 29.06.2017
Ekonom

Továrny už netáhnou, investory lákají obchod a služby. Věří, že lidé začnou nakupovat

Za krize byl v Česku zájem hlavně o továrny s... více
Další témata 25.06.2017

Maloobchodní trh je v Česku stále rozdrobený, čekají ho výrazné změny

Ohrožené jsou obchody, které nejsou diskontní, luxusní ani největší. Kolotoč slevových akcí sráží... více
Další témata 22.06.2017

Dlouhé české snění o rychlých vlacích

Společnost Airbus spočítala, že v příštích dvaceti letech se počet dopravních letadel zdvojnásobí. Poroste počet lidí a mnozí budou mít vyšší příjmy,... více
Zachyceno v sítích 15.06.2017

Posilující francouzská ekonomika je šancí i pro malé a střední firmy

Ve Francii roste spotřebitelská poptávka, projevují se důsledky reforem i investic do vědy.... více
česko-francouzský byznys 15.06.2017

Česko je pro Francouze ostrovem stability v rozbouřeném moři, říká Constantin Kinský

Francouzské firmy láká do Prahy možnost, že odsud... více
česko-francouzský byznys 15.06.2017

Francouzští podnikatelé si na Češích cení zodpovědnosti, přesnosti a kompetencí

Francouzský velvyslanec Roland Galharague tvrdí, že francouzské firmy zde neinvestovaly miliardy... více
česko-francouzský byznys 15.06.2017

Česká auta mají mnoho francouzských genů, o osudu Mladé Boleslavi rozhodl pařížský pouliční ruch

Václav Klement si z Paříže přivezl motocyklettu a... více
česko-francouzský byznys 15.06.2017

Podnikatel Jiří Jízdný vstoupil podruhé do stejné řeky

Začínal na lodích Československé námořní plavby jako stevard. Z poradenské firmy, kterou založil... více
Rozhovor 15.06.2017

Tucet kombíků, po kterých Češi toužili, ale často si je nemohli koupit. Hrozí přitom, že historie se bude částečně opakovat

Národu chalupářů, kutilů, pejskařů a turistů vždy... více
Další témata 25.05.2017

Čínské investice nevypadají vždy jako čínské

Význam Číny nelze přeceňovat, avšak ani podceňovat. Posledních třicet let někteří experti periodicky varují před údajně fatálními problémy čínské... více
Zachyceno v sítích 18.05.2017
Ekonom

Tucet modelů, které zabily kdysi slavné evropské značky osobních aut.

Wartburg se dočkal čtyřdobého motoru se zpožděním trvajícím téměř 30 let. Model Moskvič Aleko... více
Další témata 07.05.2017

Škoda už není automatickou volbou

Během prvního čtvrtletí tohoto roku vzrostl český trh s osobními auty o 14 procent, Škoda však zaznamenala meziroční pokles o procento. Značka je v... více
Zachyceno v sítích 13.04.2017

Jawa připravila velký motocykl, start sériové výroby však nabral zpoždění - firmě se nepodařilo vyjednat dodávky dílů

Litrová Jawa přijede nejdříve v příštím roce.... více
Další témata 17.04.2017
Rozhovor

Šéf Čedoku má za úkol dostat firmu zpět na první místo. Musí ale bojovat s předsudkem, že je to značka pro staré

Zájem o dovolenou v zahraničí meziročně vzrostl o... více
Rozhovor 08.04.2017

Ministerstvo technologií a byznysu

Ministerstvo průmyslu a obchodu se v 21. století nehřeje na výsluní přízně široké veřejnosti. Někomu může připadat jako anachronismus, který mentálně... více
Zachyceno v sítích 30.03.2017
  Celkem nalezeno: 2636.
 
 Zobrazuji: 1 - 30. Další>    Konec>>

O autorovi

Vystudoval Obchodní fakultu VŠE v Praze. Do roku 1992 pracoval v podniku TESLA VÚST jako referent, vedoucí oddělení dovozu a odboru zásobování. Po roční práci v ekonomické redakci MF Dnes na začátku devadesátých let a osmiletém působení v deníku Právo nastoupil do týdeníku Ekonom jako redaktor a editor podnikové rubriky. Od března 2009 do června 2010 byl šéfredaktorem týdeníku Profit. Po návratu do Ekonomu se zaměřuje na tuzemský automobilový průmysl, elektrotechniku a strojírenství. Vyučuje na VŠE.

reklama

Žebříčky NejčtenějšíaNejoblíbenější

reklama
reklama