reklama

Autor: Petr Korbel

Investoři opouštějí továrny, lákají je obchod a služby

Za krize byl zájem v Česku hlavně o továrny s komínem. Nyní se projevuje hlad po obchodních firmách... více
Další témata 0 22.06.2017

Maloobchodní trh je v Česku stále rozdrobený, čekají ho výrazné změny

Ohrožené jsou obchody, které nejsou diskontní, luxusní ani největší. Kolotoč slevových akcí sráží... více
Další témata 0 22.06.2017

Dlouhé české snění o rychlých vlacích

Společnost Airbus spočítala, že v příštích dvaceti letech se počet dopravních letadel zdvojnásobí. Poroste počet lidí a mnozí budou mít vyšší příjmy,... více
Zachyceno v sítích 0 15.06.2017

Posilující francouzská ekonomika je šancí i pro malé a střední firmy

Ve Francii roste spotřebitelská poptávka, projevují se důsledky reforem i investic do vědy.... více
česko-francouzský byznys 0 15.06.2017

Česko je pro Francouze ostrovem stability v rozbouřeném moři, říká Constantin Kinský

Francouzské firmy láká do Prahy možnost, že odsud... více
česko-francouzský byznys 0 15.06.2017

Francouzští podnikatelé si na Češích cení zodpovědnosti, přesnosti a kompetencí

Francouzský velvyslanec Roland Galharague tvrdí, že francouzské firmy zde neinvestovaly miliardy... více
česko-francouzský byznys 0 15.06.2017

Česká auta mají mnoho francouzských genů, o osudu Mladé Boleslavi rozhodl pařížský pouliční ruch

Václav Klement si z Paříže přivezl motocyklettu a... více
česko-francouzský byznys 0 15.06.2017

Podnikatel Jiří Jízdný vstoupil podruhé do stejné řeky

Začínal na lodích Československé námořní plavby jako stevard. Z poradenské firmy, kterou založil... více
Rozhovor 0 15.06.2017

Tucet kombíků, po kterých Češi toužili, ale často si je nemohli koupit. Hrozí přitom, že historie se bude částečně opakovat

Národu chalupářů, kutilů, pejskařů a turistů vždy... více
Další témata 0 25.05.2017

Čínské investice nevypadají vždy jako čínské

Význam Číny nelze přeceňovat, avšak ani podceňovat. Posledních třicet let někteří experti periodicky varují před údajně fatálními problémy čínské... více
Zachyceno v sítích 0 18.05.2017
Ekonom

Tucet modelů, které zabily kdysi slavné evropské značky osobních aut.

Wartburg se dočkal čtyřdobého motoru se zpožděním trvajícím téměř 30 let. Model Moskvič Aleko... více
Další témata 0 07.05.2017

Škoda už není automatickou volbou

Během prvního čtvrtletí tohoto roku vzrostl český trh s osobními auty o 14 procent, Škoda však zaznamenala meziroční pokles o procento. Značka je v... více
Zachyceno v sítích 0 13.04.2017

Jawa připravila velký motocykl, start sériové výroby však nabral zpoždění - firmě se nepodařilo vyjednat dodávky dílů

Litrová Jawa přijede nejdříve v příštím roce.... více
Další témata 0 17.04.2017
Rozhovor

Šéf Čedoku má za úkol dostat firmu zpět na první místo. Musí ale bojovat s předsudkem, že je to značka pro staré

Zájem o dovolenou v zahraničí meziročně vzrostl o... více
Rozhovor 0 08.04.2017

Ministerstvo technologií a byznysu

Ministerstvo průmyslu a obchodu se v 21. století nehřeje na výsluní přízně široké veřejnosti. Někomu může připadat jako anachronismus, který mentálně... více
Zachyceno v sítích 0 30.03.2017

Značka Fiat opouští Itálii, po roce 2020 mají italské závody FCA vyrábět jen prémiová auta

Výroba automobilů Panda se vrátí do Polska. Již... více
Další témata 0 30.03.2017

Fúze a akvizice byly loni rekordní, Česko je na špici v regionu

Češi v roce 2016 kupovali hlavně tuzemské firmy, počet nákupů v cizině klesl. Financování akvizic v... více
Další témata 0 23.03.2017

Výrobcům aut a jejich dílů se v Česku nadává do montoven, spravedlivé to však není

Český automobilový průmysl poskytl azyl špičkovým odborníkům z utlumených oborů, například z... více
Další témata 0 09.03.2017

Před 120 lety se začaly v českých zemích vyrábět osobní automobily. První vyjel z Kopřivnice

Společnost NW Kopřivnice, dnešní Tatra, byla... více
Další témata 0 05.03.2017

Stát vyhání ze silnic auta, která léta toleroval

Firmy budou muset zákazníky předem písemně informovat, pokud zásah vede ke ztrátě způsobilosti.... více
Další témata 0 23.02.2017

Kabaň odchází, jeho poslední škodovku však uvidíme až za tři roky

Jozef Kabaň byl "nejdéle sloužícím" hlavním designérem společnosti Škoda Auto. Vozy, jejichž... více
Další témata 0 16.02.2017

V Česku se začala vyrábět motorka s největším motorem na světě

FGR Midalu pohání šestiválec o objemu 2,5 litru. Prodávat se bude hlavně v zahraničí, ale pouze v... více
Další témata 0 16.02.2017

Dacia uspěla v celé Evropě, její příběh by mohl být inspirací pro oživení dalších značek

Dacie měly sloužit v chudých státech, prosadily... více
Další témata 0 12.02.2017

Evžen Reitschläger začínal jako dřevorubec, nyní má úspěšnou průmyslovou firmu a v jejím areálu chová daňky

Evžen Reitschläger začínal jako dřevorubec.... více
Rozhovor 0 02.02.2017

SUV už kralují evropskému automobilovému trhu, v Česku zřejmě letos také převezmou prvenství

Do SUV přestupují ženy z minivozů, rodiny z... více
Téma čísla 0 26.01.2017

Zákazníci autobazarů také touží po SUV, limitují je však peníze či rozměry starých garáží

SUV patří k nejpopulárnějším autům v bazarech.... více
Téma čísla 0 26.01.2017

Novodobé zašlapané projekty, které měly změnit dopravu

Tatra nepustila do výroby vůz s designem Václava Krále, dala přednost britskému a neuspěla. Škoda... více
Další témata 0 19.01.2017

Poslední škodovka, kvůli které Češi zalezli do spacáků. Favorit se měl vyrábět ve třídveřové verzi nebo jako sedan

Škoda Favorit před třiceti lety uchvátila národ,... více
Další témata 0 15.01.2017

Prodej aut v Česku táhly firmy, které si oblíbily SUV

Na trhu s novými auty došlo za posledních deset let k podstatným změnám. Je patrný ústup od malých... více
Data 0 12.01.2017
Rozhovor

České automobilky mohou dál růst, ale jen pomaleji, soudí šéf Sdružení automobilového průmyslu Wojnar

Český automobilový průmysl má ještě pár šancí k... více
Rozhovor 0 09.01.2017
  Celkem nalezeno: 2621.
 
 Zobrazuji: 1 - 30. Další>    Konec>>

O autorovi

Vystudoval Obchodní fakultu VŠE v Praze. Do roku 1992 pracoval v podniku TESLA VÚST jako referent, vedoucí oddělení dovozu a odboru zásobování. Po roční práci v ekonomické redakci MF Dnes na začátku devadesátých let a osmiletém působení v deníku Právo nastoupil do týdeníku Ekonom jako redaktor a editor podnikové rubriky. Od března 2009 do června 2010 byl šéfredaktorem týdeníku Profit. Po návratu do Ekonomu se zaměřuje na tuzemský automobilový průmysl, elektrotechniku a strojírenství. Vyučuje na VŠE.

reklama

Žebříčky NejčtenějšíaNejoblíbenější

reklama
reklama