Strategie, inovace

Strategie jako iterativní smyčka

V ideálním světě mohou manažeři formulovat dlouhodobou strategii, metodicky ji implementovat a udržet získanou konkurenční výhodu. Realita však...
13. 12. 2007 ▪ 6 min. čtení

I management vyžaduje inovaci

"Moderní management lidstvu hodně dal, ale také vzal a stále bere. Nyní je na čase znovu promyslet principy a postupy moderního managementu,...
14. 12. 2007 ▪ 10 min. čtení

Podnikatelský inovační ekosystém

Má-li dojít k úspěšnému/komerčnímu využití výsledků přírodovědného výzkumu v řízení a podnikání, musí být vybudován podnikatelský inovační...
14. 12. 2007 ▪ 7 min. čtení

Manažerský model Beyond-Budgeting

Mimořádně úspěšné firmy jako je Toyota, Dell nebo Aldi zaměřují svoje procesy důsledně na zákazníka. Používají přístup, který dostal název...
13. 12. 2007 ▪ 8 min. čtení

Hlavní nebezpečí fúzí

Jack a Suzy Welchovi radí čtenářům Wirtschaftswoche ve věci strategie při převzetí jiného podniku.
14. 12. 2007 ▪ 3 min. čtení

Porter versus Anti-Porter

Ačkoliv je Michael Porter považován za světového guru strategie a strategického řízení, nelze s ním ve všem souhlasit.*)
9. 11. 2007 ▪ 3 min. čtení

Strategické hry v podniku

Strategické hry jsou obvykle užívány armádou, ale překvapivě často se využívají i v podnikové sféře.
9. 11. 2007 ▪ 3 min. čtení

Systémové inovace pro svět zítřka

Deviza budoucnosti zní: Zásadně navrhovat zcela nová řešení místo neustálého vyvíjení již existujících produktů.
9. 11. 2007 ▪ 7 min. čtení

Standardy kvality v praxi

Výkonný manažer často vnímá kvalitu jen jako výsledek úsilí lidí v modrých pláštích. Tento dojem může být ještě znásoben po absolvování "školení...
9. 11. 2007 ▪ 5 min. čtení

Co s vynálezem a jak s ním začít podnikat

Vlastníte nějaké inovační technické řešení, jako je vynález nebo užitný vzor, a hodláte s ním podnikat? Zde je několik užitečných rad.
11. 10. 2007 ▪ 20 min. čtení

Nová strategie pro globální éru

Globální éra vyvolává podstatné změny v myšlení a v praxi podnikání a podnikového řízení. Mění se i kritické oblasti strategického řízení.
12. 10. 2007 ▪ 4 min. čtení

Strategie jako proces dohody

O problémech tvorby a realizace firemní strategie existuje spousta manažerské literatury. Zde je stručný pohled praxe.
7. 9. 2007 ▪ 3 min. čtení

Podnikání s využitím inovačního rojení

Při povrchním pohledu na principy fungování inovačního rojení (IR) lze tuto koncepci označit za příliš abstraktní a nerealistickou. Nicméně...
7. 9. 2007 ▪ 11 min. čtení

Jak dál v reklamním průmyslu?

Růst reklamního průmyslu se v posledních letech zpomalil. Nehrozí mu krize podobná té, jaká probíhá v průmyslu hudebním?
7. 9. 2007 ▪ 5 min. čtení

Pět osudných chyb v reklamních textech...

Je pravděpodobné, že i vy se dopouštíte některých z pěti osudných chyb při sestavování dopisů zákazníkům a v dalších textech reklamní povahy....
7. 9. 2007 ▪ 2 min. čtení

...I v komunikaci se zákazníky

Píšete-li zaměstnancům, obchodním partnerům nebo zástupcům veřejnosti, používejte stejné zásady jako při komunikaci se zákazníky a vyhněte se...
7. 9. 2007 ▪ 1 min. čtení