Audi Q7 patří mezi obry nejen v nabídce z Ingolstadtu, ale i ve své kategorii SUV. Lidé ho buď nenávidí nebo milují, každopádně jeho mohutná karosérie vyvolává emoce. A to je jedině dobře! Od toho takové mamutí SUV je. O to víc je teď výraznější, když se s motorem V12 TDI standardně dodávají 20“ kola, pod kterými trůní obrovské kotouče keramických brzd se třmeny. Standardní brzdy by měly evidentně s takovou sílou potíže. Na přání jsou k dispozici i 21palcové ráfky. Q7 nově dostala také LED světla pro denní svícení, jako všechny nové modely Audi.

Uvnitř se jednoznačně hraje na luxusní notu. Bohatě tvarovaná a extrémně pohodlná sedadla potažená dvoubarevnou jemnou kůží jsou stejně příjemná, jako přítomnost navigace, dvouzónové klimatizace či bezpočtu elektronických asistentů. K opravdové špičce patří multimediální soustava s ozvučením od Bang & Olufsen, jejíž reproduktory po nastartování vyjíždí po stranách palubní desky. Patří k ní i dva LCD monitory zabudované do hlavových opěrek předních sedadel. Palubní deska je potažená kůží, stejně jako volant, který zdobí oranžová niť.

Motor ze závodních okruhů

To nejdůležitější na nové Audi Q7 je ale motor. Šestilitrový dvanáctiválec se vyvinul ze závodního Audi R10, které zaznamenalo několik úspěchů ve své kategorii. Jednotku přeplňují dvě turbodmychadla disponující proměnnou geometrií lopatek VTG. Agregát používá samozřejmě moderní systém common rail, takže je po nastartování až pozoruhodně klidný. Velký díl na tom nese ale odhlučnění kabiny, které ji svědomitě odděluje od ruchu okolního světa.

Audi Q7 V12 TDI

<< první < předchozí | další > poslední >>

audi-q7-01__550x367_.jpg


audi-q7-01__550x367_.jpg
audi-q7-01__550x367_.jpg
audi-q7-02__550x367_.jpg
audi-q7-02__550x367_.jpg
audi-q7-03__550x367_.jpg
audi-q7-03__550x367_.jpg
audi-q7-04__550x367_.jpg
audi-q7-04__550x367_.jpg
audi-q7-05__550x367_.jpg
audi-q7-05__550x367_.jpg
audi-q7-06__550x367_.jpg
audi-q7-06__550x367_.jpg
audi-q7-07__550x367_.jpg
audi-q7-07__550x367_.jpg
audi-q7-08__550x367_.jpg
audi-q7-08__550x367_.jpg
audi-q7-09__550x367_.jpg
audi-q7-09__550x367_.jpg
audi-q7-10__550x367_.jpg
audi-q7-10__550x367_.jpg
audi-q7-11__550x367_.jpg
audi-q7-11__550x367_.jpg
audi-q7-12__550x367_.jpg
audi-q7-12__550x367_.jpg
audi-q7-13__550x367_.jpg
audi-q7-13__550x367_.jpg
audi-q7-14__550x367_.jpg
audi-q7-14__550x367_.jpg
audi-q7-15__550x367_.jpg
audi-q7-15__550x367_.jpg
audi-q7-16__550x367_.jpg
audi-q7-16__550x367_.jpg
  Celkem nalezeno: 1.
 
 Zobrazuji: 1 - 1.  

Už první sešlápnutí plynového pedálu a pootočení volantem naznačuje, že Q7 přitvrdilo. Zato podvozek se zdá být příjemně naladěn. V sérii má adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči. Vyjíždím na prázdnou silnici, na šestistupňové automatické převodovce tiptronic volím sportovní režim a pravá noha tlačí pedál plynu až na podlahu. Z klidného motoru se stala bestie.

Hukot pěti stovek koní a tisícovky Nm vyplňuje kabinu tak intenzivně, že mám pocit, jako by mi chtěl utrhnout hlavu. K tomu ještě přispívá zrychlení z nuly na stovku za 5,5 sekundy, které mě tlačí do sedačky. Na druhou stranu jej neprožívám tak intenzivně, jako by tomu bylo u klasického sporťáku. V Q7 se sedí vysoko, s přehledem a vědomím nadměrné velikosti a hmotnosti vozu. Přesto je neutuchající síla až strašidelná. Maximum točivého momentu je totiž k dispozici mezi 1750 až 3250 otáčkami v minutě.

Pozor na limity

Tiptronic řadí rychle a udržet se v místním limitu pro okresky 100 km/h není žádná legrace, zvláště když ho čas od času utne přikázaná sedmdesátka. Na cestě k dálnici s neomezenou svobodou leží ještě místní vesnička s úzkými uličkami. A tady, když musím kličkovat mezi zaparkovanými auty zjišťuji, že Q7 prostě sportovnější není. I když podvozek drží vůz zuby nehty na vozovce a omezuje naklánění obrovské karosérie, je to stále na sportovní jízdu málo. Řízení je o něco tužší než u běžné Q7, nicméně je pořád málo strmé.

Jenže za vesnicí už šipka označuje nájezd na dálnici a to je pravé teritorium Audi Q7 V12 TDI. Pečlivě kontroluji, zda se nikde nevyskytuje omezující značka. Až když se ujistím, tlačím opět dvanáctiválec k maximálnímu výkonu. Převodovka tiptronic musela být kvůli dávce energie zesílena a stejně tak by bylo nemyslitelné, aby se 1000 Nm přenášelo na silnici něčím jiným, než systémem quattro.

Ručička tachometru sebejistě uhání ke dvoustovce a rozhodně u toho nezaváhá. Tlak stále pokračuje a šílená masa se žene kupředu. Zabránit jí v tom může jedině omezovač, který je po německém způsobu nastaven na 250 km/h. Vidět takového obra jak letí po dálnici musí být opravdu pozoruhodný zážitek. Burácení dvanáctiválce je tam venku určitě ještě mocnější, než v kabině.

Malá spotřeba? Těžko

Naftová mašina by měla spotřebovat podle oficiálních údajů 11,3 litrů paliva na sto kilometrů. Ověřuji proto stav v palubním počítači. Ten mi ale zatím ukazuje hodnoty okolo 18,5 litrů na sto kilometrů. Když po vozu přestanu chtít maximum, padají k 13 litrům. Níž by se mohl dostat jen člověk s pevnou vůli, ale pro něj tohle auto rozhodně není.

Pro koho tedy je? Komfortní Audi Q7 V12 TDI je nejsilnější SUV s dieslovým motorem na světě. Ohromující parametry poslouží nejlépe ve funkci dálničního stíhače. Hukot dvanáctiválce se však nedá vydržet moc dlouho. Ale co, do Chorvatská s tímhle autem stejně putovat nebudete. Mnohem větší parádu udělá zaparkované před vaším soukromým letadlem. Cena sice nebyla stanovena, podle prvních odhadů ale v klidu překoná hranici tří milionů korun.