Design Opelu Insignia se nezdá nikterak převratný, vůz si bere detaily z menších modelů značky i ze svého předchůdce, celkově ale vzhled auta střední třídy dopadl na výbornou. Působí výrazně (ne však nabubřele) a zároveň dynamicky. Hlavní roli tu podle PR automobilky hraje motiv břitu a křídla. Tedy ostřejší hrany a dynamické obloučky. Nejvíce patrné je to na bočním pohledu, kde od předních dveří auto lemuje výrazný prolis.

Ostatně aerodynamika hrála při vývoji vozu významnou roli, konstruktéři se chlubí, že karosérie Opelu Insignia má koeficient odporu vzduchu jen cx 0,27, což je prý srovnatelné s Porsche 911 (ač jde opravdu o jinou kategorii vozu). Hlavní je, že je tak provoz Opelu Insignia hospodárnější a protékající vzduch okolo nevytváří tolik hluku, což jsme si mohli prověřit i při vysokých rychlostech na dálnici.

Kvalita třídy

Uvnitř je Opel Insignia typickým zástupcem střední třídy, který kombinuje kvalitní měkčené a tvrdé plasty s hliníkovým dekorem, kůží na volantu a imitací hnědého dřeva. Ta působí spolu s tmavým interiérem celkem příjemným dojmem. Domáckou atmosféru navíc podpoří i pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením i podporou pro tělo.

Prostoru pro posádku je dost vpředu i vzadu, oblý středový panel ani nepřekáží noze delšího řidiče. Přístroje umístěné v samostatných tubusech uvnitř kapličky jsou skvěle čitelné, ručičku ještě zvýrazňuje číselník obíhající červené světýlko. Pochvala směřuje i k středovým ovladačům, jejichž rozmístění je logické a funkční.

Velký výběr

Pod kapotou Opelu Insignia jsou k dispozici čtyři benzínové motory, čtyřválce o objemu od 1,6 do 2,0 litru a nechybí ani prémiový V6 Turbo s objemem 2,8 litru. Naftu zastupují čtyřválce velikosti 2,0 litru, které od sebe dělí výkon 110, 130 a 160 koní. My jsme si na předváděcí jízdu vybrali nejsilnější z nich doplněný o automatickou 6stupňovu převodovku.



První dojmy hovoří ve prospěch naftové volby, protože díky hladkosti běhu motoru a odhlučnění kabiny, nebyl provoz čtyřválce Ecotec vůbec rušivý. GM se prostě podařil skvělý motor, který ukazuje, jak by měla správně pracovat naftová jednotka. Agregát totiž těší nejen svým příkladně tichým chodem, ale i dynamikou. Automatická převodovka ukrojila jednu desetinu sekundy a stovka tak trvala 9,6 s. Takový čas, stejně jako maximální rychlost 215 km/h, jsou na vůz této kategorie dostačující.

Jednička pro podvozek

Mohlo by se zdát, že by sportovní charakter mohl kazit právě automat. Možná tomu tak je (a pořád je v záloze 6stupňový manuál), nicméně na dynamiku si stěžovat nemůžeme – navíc i automatická převodovka nabízí dnes již běžné manuální řazení. Pravda, reakce na plyn by mohly být trochu rychlejší, pocit ze zábavné jízdy ale zachraňuje skvělý podvozek. Ten filtruje nerovnosti na rozbitých okreskách, zároveň drží v zatáčkách a dělá ostrý průjezd zatáčkou zcela bezpečný a příjemný. A nemluvíme tu ani o elektronice, která si s nedotáčivostí způsobenou těžkým naftovým motorem umí poradit.

Výtka by ale měla směřovat k řízení. To nás sice potěšilo ostrými reakcemi a strmostí převodu, sportovnosti ubírá příliš silný posilovač. Kontakt mezi řidičem a koly je proto malý. Na druhou stranu se tím zvyšuje pohodlí řidiče. Rozhodně si dovedeme představit Opel Insignia jako stroj na překonáváních dlouhých vzdáleností. A to podtrhuje i příznivá kombinovaná spotřeba 6,7 litru nafty na sto kilometrů (úplně stejná jako v případě slabší 130koňové verze).

Silný hráč

Opel Insignia se prodává na českém trhu ve dvou karosářských variantách jako sedan a liftback. Později se v showroomech objeví ještě kombi. Velmi mile nás překvapila základní cena, která začíná na 549 900 korunách s benzínovým motorem 1.6 Ecotec. Přitom i základní výbava je mimořádně štědrá a zahrnuje ABS, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, TCPlus, ukotvení ISOFIX nebo sadu airbagů a aktivní opěrky hlavy.

Opel Insignia vplul do divokých vod střední třídy pěkně zostra. Rozhodně to s ním nebudou mít soupeři lehké. Držitel ocenění Auto roku 2009 útočí výhodnou cenu, povedeným designem i motory. Zda sesadí dlouholetého krále Volkswagen Passat se ukáže až na číslech prodejů letošního roku , který kvůli krizi nebude pro žádnou automobilku vůbec lehký.

Opel Insignia