K tomuto závěru vědci dospěli na základě rozsáhlé studie, do níž zapojili půl milionu studentů z 69 zemí světa. Výsledky svého výzkumu chtějí odbourat mýtus, že chlapci jsou v matematice lepší než dívky.

Tento čato zastávaný názor bránil talentovaným dívkám budovat si kariéru spojenou s matematikou, napíklad ve strojírenství nebo informačních technologiích, uvádějí američtí vědci z Filadelfie.

"Výsledky ukazují, že dívky mohou podávat stejný výkon jako chlapci, když dostanou správné vzdělávací nástroje a mají viditelné vzory žen excelujících v matematice," řekla profesorka Nicole Else-Questová.

"Stereotyp o podřadnosti žen v matematice je v ostrém rozporu s vědeckými údaji," řekla a dodala, že z testů dostali chlapci i dívky v podstatě stejný počet bodů.

Studie uveřejněná v publikaci Psychological Bulletin Amerického psychologického sdružení také ukazuje, jakou sebedůvěru mají chlapci i dívky po skončení testů. "Navzdory tomu že, dívky i chlapci mají podobné matematické schopnosti, cítili chlapci po skončení testů výrazně větší důvěru ve své schopnosti než dívky a byli také více motivováni být úspěšní," řekla Else-Questová.