Pod dřevěnými krovy jeho kanceláře stojí dominantní stůl obsypaný kresbami nejrůznějších skleniček, váz a mís s těžko rozluštitelnými popisky a čísly. Lukáš Jabůrek má teď práce až nad hlavu. Do listopadu musí dát dohromady kolekci pro nadcházející sezonu. Tak aby se už mohla jen nafotit do katalogů a připravit na veletrhy.

"Na veletrhu se uzavírá spousta našich zakázek," říká umělecký ředitel známé české sklárny Moser a současně vedoucí designového a vývojového střediska Studia Moser. Pryč jsou podle něj ale doby, kdy Moser většinu obchodů uskutečnil přímo na veletrhu. "Teď je to tak, že na veletrhu našim zákazníkům představíme novinky, oni si to pak nechají projít hlavou a objednávku pošlou později." Jabůrek se za Moser každoročně účastní veletrhů v Paříži, Frankfurtu, New Yorku a jednou za čas také v Miláně.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se