Když týdeník Ekonom sestavil žebříček největších vládních průšvihů od roku 2000, hned dva z nich spadaly do rezortu dopravy. Šlo o předraženou stavbu dálnic a zároveň nevýhodný systém výběru mýta skrze firmu Kapsch.

Oba problémy zdědil současný ministr Antonín Prachař, nominovaný do funkce hnutím ANO Andreje Babiše. A v obou případech je o něm slyšet.

Co se týče výběru mýta, prohlásil Prachař v červnu, že místo nevýhodné spolupráce s Kapschem ho může začít stát od roku 2017 vybírat sám.

Tím by Prachař patrně ušetřil významné prostředky. Bude ale záležet na tom, jak se k finálnímu řešení dopracuje. Jeden z prvních kroků totiž místo radosti vzbudil spíše kritiku.

Prachař vypsal tendr na služby projektového manažera, jež má vypracovat varianty, jak mýtné vybírat. Zakázka má hodnotu 100 milionů korun. Podle opozice i koaličních partnerů z ČSSD to je zbytečné a platí se poněkolikáté za vypracování informací, které již má úřad k dispozici.