Letošní komunální a senátní volby jsou plné sloganů, které zaujmou. Řada z nich se už stala dokonce hitem internetu. Lidé se například baví heslem kolínské ČSSD o "nevyhýdných smlouvách" nebo kampaní TOP 09, která oznamuje, že chodník patří chodcům.

Letos si řada kandidátů navíc řekla, že zkusí voliče zaujmout erotickým podtextem. Psycholožka Laura Janáčková, která se chce dostat do Senátu v barvách hnutí ANO, se na billboard vyfotila jen v noční košilce. Hnutí Otevřená radnice Litvínov má na plakátech pět kandidátek, které se drží za "zadnice".

Podívejte se na kampaně, kterými se lidé na sociálních sítích buď baví, nebo je naopak považují za nevkusné:

STOP nevyhýdným smlouvám

Billboard kolínské ČSSD voličům vzkazuje, že udělá přítrž „nevyhýdným městským smlouvám“. Překlepy strana obhajuje tím, že jde o úmysl.

"Jde o virální specialitu, známou i ve světě. Chopili jsme se myšlenky zaujmout především na sociálních sítích. Použili jsme proto vzorec: chceme, aby si mysleli, že to je překlep, a zároveň, že takto 'nelidský' překlep snad ani udělat nelze. Tím jsme splnili záměr oslovit každého a otevřít diskusi," řekl volební manažer a kandidát do kolínského zastupitelstva Marek Protiva.

I přesto, že chyba byla podle Protivy záměrná, strana billboard ihned stáhla. "Aby nerozptyloval řidiče, obratem byl přelepen jiným, ještě hezčím," dodal manažer s tím, že teď je na plakátu jedno z hesel, jak změnit Kolín k lepšímu.

Konečně řešení

Kampaň strany Toryové budí rozruch kvůli heslům s xenofobním nádechem.

Mimo jiné používá slogan "Ostrava nemusí být černá" nebo "Konečně řešení", což evokuje nacistický plán na vyhlazení určité části obyvatelstva.

Toryové kandidují v Mostě, Ostravě a Českých Budějovicích.

Otevřená radnice, vyšpulená zadnice

Netradiční podobu většiny kampaní zvolilo hnutí Otevřená radnice Litvínov. Například svému lídrovi Danielu Volákovi přimalovalo čertovské rohy a k tomu připojilo heslo "Kriminálním živlům připravím peklo".

Nejvíce ale zaujal plakát s pěti kandidátkami, které mají ruce na zadcích ostatních. Vedle žen je smajlík a heslo "Otevřená radnice, vyšpulená zadnice".

"Špulíme zadnice na zkostnatělé radniční systémy. Nabízíme pozitivní změnu, které si každý všimne, podobně jako této kampaně. Ohlasy máme a většinou jsou pozitivní a usměvavé, což byl i náš cíl," tvrdí Helena Zemánková Týřová, která kandiduje na druhém místě.

Laura do Senátu

Na kampaň s erotickým podtextem vsadila také psycholožka Laura Janáčková, která v Praze kandiduje do Senátu za hnutí ANO.

Na billboard se nechala vyfotit jako jedna z hrdinek Sexu ve městě, tedy vleže a pouze v noční košilce. Netradiční způsob lákání voličů obhajuje tím, že "chce dělat politiku trochu jinak".

To dáme! Ale kdo?

Lidé na sociálních sítích diskutují o kampani SNK-ED v Litvínově. Strana totiž vylepila billboardy s heslem "To dáme!" a výzvou "Volte číslo 8". O jakou stranu ale jde, se lidé z plakátu nedovědí.

Billboardy pro další fázi kampaně už ale tuto informaci obsahují.

Martin Burpsík

Kandidát TOP 09 do Senátu Martin Bursík se chce stát hlídacím psem ekologie. Ostatně několik let vedl Stranu zelených a nyní je předsedou Liberálně ekologické strany.

"Když sleduji nástup generace nových politiků, o kterých nic nevíme a kteří se navíc dušují, že politiky vůbec nejsou, nezbývá mi než se k tomu postavit s humorem. Věřím, že Martin Burpsík odlehčí poněkud nudnou kampaň a pomůže lidem se zasmát a uvolnit. Martin Burpsík, váš hlídací pes ekologie a lidských práv," popisuje kandidát.

Prostě ji nastavíme

Kampaní ANO se lidé baví díky dvojsmyslnému sloganu "Prostě ji nastavíme". Heslo používá hnutí v pražské části Jižní Město.

Chodníky patří chodcům

V minulých dnech se velmi diskutovalo o plakátu TOP 09, který strana umístila na Malostranské náměstí. Starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký hlásal, že chodníky patří chodcům. Banner navíc zabíral takovou část chodníku, že lidé měli problém projít.

Lomecký poté vysvětloval, že heslo mířilo proti elektrickým dvoukolkám Segway, které chodce obtěžují. Zároveň ale uznal, že to není dobrý slogan. Dnes už na místě visí jiný plakát, chodník ale blokuje pořád.

Je to poprvé

Slogan zlínské ČSSD byl pravděpodobně první, který si získal mimořádnou pozornost na sociálních sítích. Mladí sociální demokraté vytvořili plakát s heslem: "Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci... Volte ČSSD!" Navíc ještě zdůraznili slova poprvé a dát. 

Po vlně kritiky ale přestala zlínská ČSSD heslo používat.

Majdan v Praze

Kandidát na pražského primátora Jiří Janeček láká voliče heslem "Nepřipustím Majdan v Praze". Dané slovo se vžilo pro sérii protestů na ukrajinském náměstí Nezávislosti.

Právě v české metropoli se během září konalo už několik akcí s názvem "pražský Majdan", které mají za cíl podporu Ukrajinců. A Janeček proti těmto protestům ostře vystupuje, jako primátor by je zakázal.

V článku jsou použity fotky z webových stránek kandidátů a z Facebooku či Twitteru.