V období před uplynulými volbami bylo na Facebooku nejaktivnější hnutí ANO. Ostatní politické strany TOP 09, ODS, ČSSD nebo Strana svobodných občanů byly naopak aktivní na Twitteru, kde ANO nekomunikovalo vůbec. Vyplývá to z analýzy, kterou za období od začátku září do 19. října provedla agentura Performics.

Na Facebooku bylo během komunálních a senátních voleb nejvíce aktivní hnutí ANO, které během října předstihlo co do počtu fanoušků stránky TOP 09, jež byly dlouhou dobu lídrem. ANO v době voleb získalo více než 10 tisíc nových fanoušků, TOP 09 za stejnou dobu necelých 5,5 tisíce.

Dle studie agentury Performics nejvíce příspěvků denně ve sledovaném období přidávalo hnutí ANO, a to v průměru přes 12. Průměrně téměř čtyři příspěvky denně publikovala ODS, následovaná KDU-ČSL, ČSSD a Stranou zelených. Průzkum ukázal, že nejaktivnější strany byly v průběhu samotných voleb.

Jiná situace podle analýzy panovala na sociální síti Twitter. "Během sledovaného období hnutí ANO Twitter ignorovalo a soustředilo se výhradně na Facebook," uvedla Olga Szélesová z agentury Performics. "Velmi aktivní byly ČSSD, TOP 09, ODS a Strana svobodných občanů," dodala.

Nejvíce odběratelů, takzvaných followerů, na Twitteru má TOP 09 (přes 7000), následuje ODS (přes 5000). Strana svobodných občanů, piráti a Strana zelených mají všichni kolem 4000 stoupenců. ČSSD, kterou sleduje téměř 3000 uživatelů, a ODS publikovaly ve sledovaném období v průměru šest tweetů denně.

Výkonnostní agentura Performics působí v České republice od června 2012. Funguje pod skupinou VivaKi, kterou v ČR reprezentují mediální agentury ZenithOptimedia a Starcom MediaVest Group. V průzkumu využila nástroj Socialtools, což je patentovaná softwarová aplikace, která sleduje výkonnost a efektivitu vybraných stránek na sociálních sítích.