Čínská společnost Beijing Subway Rolling Stock Equipment (BSR) v Pekingu začala na čínském trhu nabízet novou tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě se podílí plzeňská Škoda Electric. První vyrobená nízkopodlažní pětičlánková vozidla by měla sloužit na linkách tramvajové sítě v Pekingu. ČTK to řekl technický ředitel Škody Electric Petr Gaman.

Specialisté Škody poskytují technickou podporu, a to i přímo v Číně, a zúčastní se provozních zkoušek tramvaje. Plzeňský podnik se bude podílet i na sériové výrobě tramvají.

"Pro toto vozidlo jsme vyvinuli a dodali elektrickou výzbroj, mechanický pohon a nadřazené řízení. Kompletace tramvaje se odehrává v závodě čínské společnosti v Pekingu," uvedl Gaman. BSR už tam také vůz oficiálně představila na veletrhu UrTran, který je významem obdobou evropského InnoTransu pro asijský region.

Nová tramvaj nabízí podle Gamana speciální technické řešení, díky němuž je schopna jezdit i v místech bez trolejí. Je vybavena bateriovým pohonem škodovácké koncepce, který se dodává například do bateriových tramvají, jež aktuálně odebírá turecká Konya.

Skupina Škoda Transportation je na čínském trhu dlouhodobě aktivní. V dubnu tam s čínskou firmou CSR Sifang představila jinou novou tramvaj 27T, údajně nejmodernější tramvaj na čínském trhu. Vychází z koncepce tramvají rodiny ForCity, známé z Prahy; může být alternativně poháněná bateriovými i vodíkovými palivovými články.

Škodovka podepsala v roce 2013 s čínským výrobcem vlaků a vozů metra CSR Sifang smlouvu o poskytnutí desetileté licence k technologiím na výrobu až 400 nízkopodlažních tramvají typu ForCity. Hodnota zakázky může dosáhnout až pěti miliard korun. CSR Sifang z třímilionového města Čching-tao, vyrobila loni v březnu prototyp vozu a už ho nabízí na tamním trhu.

Škoda Electric navíc dodává do velkoměsta Su-čou pohony a motory pro 40 souprav metra.