Již třetí týden tabulku návštěvnosti severoamerických kin vede Kniha džunglí. O víkendu zdolala trojici nových konkurentů a utržila 42,4 milionu dolarů.

Hraná adaptace knižní klasiky Rudyarda Kiplinga, kterou vyrobilo studio Walta Disneyho, už od premiéry utržila v USA 252,1 milionu dolarů. Podle všeho se bez problémů stane čtvrtým letošním snímkem, jehož tržby překročí hranici 300 milionů. To se zatím podařilo jen filmům Batman v. Superman, Deadpool a Zootropolis.

Uplynulý víkend měla premiéru akční komedie Keanu s herci Jordanem Peelem a Keeganem-Michaelem Keyem. Skončila na třetím místě s 9,3 miliony dolary, film je utržil v 2658 biografech. Přestože jde o slabý výsledek, vyvažuje jej fakt, že studia Warner Bros. a New Line za výrobu snímku utratila pouze 15 milionů dolarů.

Ve filmu Keanu oba protagonisté – americkým divákům známí z komediálního pořadu Key & Peele na stanici Comedy Central – zachraňují unesené kotě. Snímek získal pozitivní recenze, díky čemuž by se v kinech mohl udržet i následující týdny, kdy bude čelit větší konkurenci.

Nedařilo se ani komedii od společnosti Open Road nazvané Svátek matek, v níž účinkují Julia Robertsová, Jennifer Anistonová a Jason Sudeikis. Film z 3035 kin utržil pouze 8,3 milionu dolarů a skončil na čtvrtém místě. Pro režiséra Garryho Marshalla by to mohlo znamenat konec jeho série lukrativně obsazovaných filmů odehrávajících se během svátků – režisér už takto podobně natočil snímky Šťastný Nový rok a Na sv. Valentýna.

Jen s obtížemi pak o pozornost diváků usilovala třetí novinka Ratchet a Clank: Strážci galaxie, za níž stojí studio Focus Features. Adaptace videoherní ságy o robotovi a mimozemšťanovi připomínajícím kočku utržila z 2891 kin pouze 4,8 milionu dolarů. To v podstatě už nyní vylučuje, že by film ještě mohl být úspěšný.

Přestože si analytici ani od jednoho z nových snímků příliš neslibovali, výsledky zůstaly za očekáváním. Ještě v sobotu se zdálo, že tržby Svátku matek i snímku Keanu překročí hranici 10 milionů dolarů.

„Jestliže je duben nejkrutějším měsícem ve filmovém průmyslu, platí to dvojnásob o posledním dubnovém víkendu,“ tvrdí analytik Jeff Bock ze společnosti Exhibitor Relations, jehož zklamaly všechny tři nové tituly.

Tabulku návštěvnosti tak ovládly snímky, které už měly premiéru dříve. Film Universalu nazvaný Lovec: Zimní válka oproti minulému týdnu ztratil 52 procent návštěvnosti a jeho tržby klesly na 9,4 milionu dolarů, i to mu ale stačilo na druhé místo. Akční snímek, jehož výroba stála 115 milionů dolarů, má v USA přesto celkové tržby jen 33,9 milionu a pravděpodobně skončí jako propadák.

Pětici nejnavštěvovanějších snímků pak uzavírá komedie Barbershop: The Next Cut, která utržila 6,1 milionu dolarů. Snímek společností Warner Bros. a MGM, jenž navazuje na komediální ságu Barbershop, má celkově na kontě 44,7 milionu.

Celý uplynulý víkend šlo vnímat jen jako přípravu na film Captain America: Občanská válka, který do kin vstupuje tento čtvrtek. Další díl série o komiksových superhrdinech by mohl utržit až 200 milionů dolarů a postarat se o jeden z nejvelkolepějších debutů, jaký americké biografy pamatují. Snímek už měl o víkendu premiéru v několika zahraničních zemích, kde utržil přes 200 milionů dolarů.