Celkový odbyt německého automobilového koncernu Volkswagen se v květnu meziročně zvýšil o 1,6 procenta na 871 500 vozů. Zaznamenal tak první nárůst za poslední čtyři měsíce. Vyšší odbyt značek Audi a Škoda totiž kompenzoval pokles prodeje značek Volkswagen a Porsche. Vyplývá to z údajů, které v pátek firma zveřejnila.

Prodej osobních automobilů značky Volkswagen v květnu meziročně klesl o 0,7 procenta na 495 500 vozů. Tempo jeho poklesu však výrazně zpomalilo z téměř čtyř procent v předchozím měsíci. Odbyt luxusních vozů Porsche klesl o dvě procenta, luxusní značka Audi však zaznamenala nárůst, a to skoro o sedm procent.

Škoda Auto již začátkem týdne oznámila, že v květnu dodala zákazníkům 96 700 aut, což je meziroční nárůst o 4,5 procenta. Zažila tak nejlepší květen ve své historii. Nárůst prodeje zaznamenala hlavně v Evropě, Rusku a v Číně.

Volkswagen se od loňského září potýká s negativními dopady skandálu kolem manipulace s testy emisí. V prvních pěti měsících letošního roku nicméně celkový odbyt koncernu vzrostl o 0,8 procenta na 4,23 milionu aut. Propad prodeje na americkém kontinentu totiž kompenzovala rostoucí poptávka v Evropě a Číně.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto.