Když bývalý generální ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn a koncernový patriarcha Ferdinand Piëch "lanařili" do svých služeb Herberta Diesse z automobilky BMW, dobře věděli, co dělají. Tento muž, který se u největšího světového výrobce luxusních aut osvědčil při nekompromisním stlačování nákladů, sedí od loňského července v představenstvu VW. A má v něm velké slovo, neboť odpovídá za hlavní koncernovou značku.

Je také hlavním strůjcem nové dlouhodobé strategie Volkswagenu, kterou včera představil v sídle firmy ve Wolfsburgu. Nazývá se Transform 2025 plus a jejím nejdůležitějším cílem je pozvednout hlavní značku. Na osobní vozy značky Volkswagen připadá zhruba polovina koncernového obratu, ale sotva sedmina provozního zisku.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se