Před takovými šesti osmi lety byla většina lidí smířena s tím, že jít na úřad znamená čekat. Zjistit si předem, kdy je správný okamžik k návštěvě přepážky, nebylo možné. Buď měl člověk štěstí, nebo zabil několik hodin. Dnes už to ve většině měst jde a některá sdělují i aktuální čekací dobu. Objednávkový systém pro vyřizování osobních dokladů, dokumentů na matrice nebo Czech Pointu je v současnosti v podstatě samozřejmostí.

Elektronická komunikace s občany, šetřící čas oběma stranám, je součástí konceptu smart city a rychle se rozvíjí hlavně ve větších městech. Čím je ovšem město nebo obec menší, tím je digitalizace omezenější. Vedle nižší potřeby občanů komunikovat se svým malým obecním úřadem elektronicky jsou hlavní překážkou odborné kapacity.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se