Čistý zisk nizozemské pivovarské společnosti Heineken za loňský rok vzrostl o 8,5 procenta na 2,10 miliardy eur (56,7 miliardy korun), a mírně tak překonal odhady analytiků. Prodej piva rostl zejména v Asii, druhý největší světový výrobce piva si však vedl dobře i na velkých evropských trzích. Heineken to uvedl ve středečním sdělení.

Celosvětový odbyt piva skupiny se zvýšil o tři procenta a nadprůměrným tempem rostl prodej vlajkové značky Heineken. Ve světě se firmě dařilo například v Mexiku nebo ve Vietnamu, ale odbyt rostl i ve Francii, Itálii, Španělsku a Polsku. Klesl naopak v Nigérii, což je pro Heineken jeden ze čtyř největších trhů, nebo v Rusku.

Provozní zisk Heinekenu bez započítání jednorázových položek vzrostl o 10 procent na 3,5 miliardy eur, což bylo rovněž mírně nad očekáváním analytiků oslovených agenturou Reuters. Celkové tržby dosáhly 20,8 miliardy eur (562,1 miliardy korun) a zhruba o jedno procento předčily odhady.

Heineken se stal dvojkou světového trhu piva po loňském spojení firem Anheuser-Busch InBev a SABMiller. Jeho ztráta na globálního lídra AB InBev se ale kvůli spojení těchto dvou pivních gigantů ještě zvětšila. Heineken se ale od té doby dohodl na expanzi v Brazílii a Británii, do níž vloží celkem asi 1,4 miliardy dolarů (36 miliard korun).

V České republice Heineken vlastní pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno. Na českém trhu si drží třetí pozici.