Cesta autem z Plzně do Jihlavy dnes trvá téměř 4 hodiny - a to ještě v lepším případě. Nedostane-li se řidič zhruba v půli cesty do zácpy na Pražském okruhu, tak ho zdrží opravy na dálnici D1. Radim Passer, developer a jeden z nejbohatších Čechů, přichází s apelem na politiky, aby tuzemské dálnice a jiné dopravní tepny radikálně rozšířili a aby do nich stát investoval téměř bilion korun. A aby se tak například cesta mezi Jihlavou a Plzní zkrátila na dvě hodiny.

Passer, který podle Forbes patří mezí padesátku nejbohatších Čechů, ve čtvrtek představil svoji iniciativu, která má otevřít debatu nad pomalou modernizací českých silnic a dálnic. Do roku 2050 by podle něj mělo Česko zdvojnásobit svoji dálniční síť a postavit v Praze dvě nové trasy metra. Lepší dopravní infrastruktura by pomohla českému hospodářství udržet krok s vyspělou Evropou, umožnila lepší dojíždění za prací a zajistila dlouhodobou prosperitu. Plán navrhuje navýšit současné odhadované investice do dopravních projektů na asi 970 miliard korun, oproti stávajícím asi 206 miliardám korun.

"Problémy naší dopravní infrastruktury se v různé podobě přímo či nepřímo dotýkají každého člověka. I přes neustálé stížnosti podnikatelské i široké veřejnosti je aktivita politické reprezentace a potažmo státu v této oblasti velmi nízká a výsledky žalostně nedostatečné," řekl Passer na tiskové konferenci v Praze.