Zatímco do stavby nových obchodních domů se dnes pouští málokdo, stále více developerů investuje peníze do výstavby nákupních parků. Ty se nacházejí většinou na okrajích měst a jejich součástí je jen několik samostatných prodejen s potravinami, textilem či elektronikou. Na rozdíl od klasických obchodních center nemají tyto retail parky zastřešenou pasáž a do jednotlivých obchodů se vchází přímo z parkoviště.

Podle průzkumu poradenské společnosti Cushman & Wakefield v Česku nastává boom výstavby nákupních parků. Těch je nyní v tuzemsku 192, přičemž developeři plánují v následujících letech postavit dalších 66. Letošní rok bude přitom jeden z vůbec nejsilnějších. Developeři dokončí 55 tisíc metrů obchodních ploch v nákupních parcích. To je nejvíce od roku 2008.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se