Více než milion a půl lidí vidělo v sobotu po sedmé večer tiskovku vítězného hnutí ANO, na které šťastný Andrej Babiš vlepil pusu na čelo svému stratégovi sociálních sítí Marku Prchalovi. Je to symbolický obraz komunikace tohoto hnutí, která je na české politické scéně zdaleka nejprofesionálněji vedená.

Tiskovka měla správné načasování na dobu, kdy u televize sedělo nejvíc lidí. Lídr strany mluvil přes obrazovku přímo k lidem, zatímco ostatní politici "využili příležitosti k poděkování voličům", tedy jakési indiferentní mase, o které se mluví s novináři. Babiš poděkoval rovnou konkrétním lidem. Důchodci, které jmenoval, se u televize museli tetelit blahem. Veřejnosti miliardář doporučil, ať místo jeho afér sleduje videa o tom, jak ANO maká. A z finálního polibku pro rozpačitého "Máru" se na sociálních sítích okamžitě stal mem neboli internetový fenomén.

vše o volbách na jednom místě