reklama
přihlášení odhlášení online inzerce mobilní verze | obsahový servis | online archivy | předplatné titulů economia | benefitklub         rss | mms | sms
Nejste-li dosud registrován, pokračujte zde
Uživatelské jméno:
Heslo:
blogy video animace obrazem program počasí
Úvodní stránka iHNed.cz Hospodářské noviny Respekt Ekonom Marketing&Media Obchodní věstník KarieraWeb Odborné měsíčníky
Domácí Zahraniční Ekonomika 25 žen Finance Digi a věda Kultura Sport Komentáře Rozhovory Cestování Auto Jídlo Ankety
Online.iHNed.cz  5. 11. 2007  17:24  (aktualizováno: 6. 11. 2007  11:03)

Ptali jste se Martina Dvořáka

Generální ředitel a místopředseda představenstva pražského Dopravního podniku Martin Dvořák odpovídal na dotazy čtenářů serveru iHNed.cz.
Praha, 6. 11. 2007 (iHNed.cz)
reklama

dvorak-online-192-128.jpgV on-line rozhovoru odpovídal 6. listopadu na dotazy čtenářů serveru iHNed.cz Martin Dvořák, generální ředitel a místopředseda představenstva pražského Dopravního podniku. Tématem on-line rozhovoru bude zejména další vývoj městské hromadné dopravy v Praze a dění kolem ní.

Martin Dvořák (*1970) je generálním ředitelem a místopředsedou představenstva pražského Dopravního podniku. V roce 1993 absolvoval VŠE v Praze. Po studiích se věnoval obchodu a marketingu. Od roku 1995 působil v InterCom s.r.o. jako account manager. Od listopadu 1996 do dubna 1998 působil v Barum Continental s.r.o., kde se stal ředitelem divize marketingu odpovědným za státy CEFTA. Od roku 1999 do roku 2000 prošel několika pozicemi v Český Telecom a.s, odkud odešel z funkce marketingového ředitele do Prima TV, kde působil od listopadu 2000 jako generální ředitel.


  Online rozhovor
Již není možné vkládat otázky

pravy Jouda
5.11. 18:24
Přeji dobrý den. Rád bych se zeptal, jestli si myslíte, že je kvalita MHD DPP vzhledem k ceně adekvátní. Podle výroční zprávy byly v minulém roce náklady téměř 12 mld Kč, na jízdném se vybraly necelé 4 mld Kč, tzn. zhruba třetina. Zbytek je tedy placen z daní, takže reálná cena lístku není 20 Kč, nýbrž cca 60 Kč (obdobně u předplatného). To už je cena srovnatelná se západními zeměmi, kde je podíl příjmů z jízdného daleko vyšší než u DPP. Komfort za tuto cenu je ovšem dle mého názoru prachmizerný. Ve špičkách jsou dopr. prostředky přecpané, často se stává, že se do něj ani nedostanete - např. intervaly metra od 19 hodiny jsou příliš velké. Autobusy mají zpoždění téměř vždy. O dopravě o víkendu raději ani nemluvit, kvůli velkým intervalům je doprava s přestupy hodinová záležitost. Nastává tak začarovaný kruh - lidé raději volí přepravu autem, čímž zpětně ovlivňují kvalitu hromadné dopravy. Nemyslíte, že zavedení vyhrazených pruhů pro autobusy by bylo alespoň na některých trasách částečné řešení? Děkuji.
Martin Dvořák
6.11. 10:06
Zdravím všechny čtenáře. Kategoricky nesouhlasím, že by kvalita MHD v Praze byla horší ve srovnání s ostatními evropskými metropolemi, ba právě naopak. Kvalita této přepravy, hustota dopravní sítě, stáří dopravních prostředků je na mimořádně vysoké evropské úrovni. Doporučuji si vyzkoušet MHD například v Miláně, Paříži, Londýně nebo Budapešti. Z první částí vaší otázky souhlasím, a to s tím, že do ceny jízdného je třeba započítat i příspěvek magistrátu, který samozřejmě tvoří výnosy z daní. Jedním z hlavních důvodů našeho snažení o zvýšení ceny jízdného jsou nejen neustále vzrůsající ceny energií, pohonných hmot a dalších vstupů, ale zároveň postupné snižování provozního příspěvku ze strany magistrátu hlavního města Prahy. Co je velmi důležité říci, že si samozřejmě uvědomujeme, že je potřeba neustále zlepšovat kvalitu a standard MHD, a proto i v rámci navrhovaného zvýšení cen chceme zvýšit přepravní výkony, například zrušením pásma na trase metra B.

pravy Jouda
5.11. 18:27
Dobrý den, myslíte si, že prostředky na výstavbu nových stanic metra jsou vynakládány účelně? Např. stanice jako Depo Hostivař nebo Letňany, která nebude končit přímo v Letňanech, jsou dle mého názoru vyhozené peníze.
Martin Dvořák
6.11. 10:12
Myslím si, že problém je trochu někde jinde. Již jsme v dopravním podniku připravili varianty a zadání v rámci prodloužení metra A, které spočívá v tom, že bychom stanice metra řešili a realizovali méně monumentálně, než je tomu v současnosti, a bylo v minulosti.

novák
5.11. 18:56
Necítíte se podle profesního CV být broukem Pytlíkem? Všude byl, všechno znal?
Martin Dvořák
6.11. 10:15
Zvláštní otázka, které moc nerozumím, ale přesto jejího autora zdravím a doufám, že se pokusí ji upřesnit.

Michal
5.11. 19:09
Pane řediteli, nestálo by za zvážení změnit systém práce revizorů ze stávajícího převažujícího zdržování lidí vystupujících z metra v ranní špičce revizory stojícími nad eskalárory přesunem revizorů do samotných vozů metra ?

Kontroly nad eskalátory mne jako platícího cestujícího pouze obtěžují, zatímco černý psažér pozná již od neobvyklého chumlu lidí pod eskalátory že tam nejspíš probíhá kontrola a bez promlému se jí vyhne.

Výsledkem je že chroničtí neplatiči dále neplatí a poctiví cestující na ně doplácejí nejen finančně.
Martin Dvořák
6.11. 10:15
Je velmi těžké hodnotit práci revizorů, ale dle množství uložených pokut myslím, že pracují efektivně. Každopádně se domnívám, že nastala doba začít velmi vážně uvažovat o znovuzavedení turniketů do metra.

Viktor Sluničko
5.11. 19:44
Vážený pane řediteli,prý jste bezhlavě propustil obsluhu benzinové čerpací stanice v Kačerovských garážích.Bydlím nad jižní spojkou a denně v noci vidím fronty autobusů, jak čekají na natankování, které jim trvá tak třikrát déle, protože si je musí řidiči asi jak denně vidím dělat sami.Myslíte, že to je správné rozhodnutí? Fronty tam nikdy a to už tu bydlím od narození v noci nebývaly a když tak malé.Nyní autobusy tvoří řadu už na magistrále.
Martin Dvořák
6.11. 10:17
Jsem přesvědčen, že to bylo správné rozhodnutí.

Petr Štola
5.11. 20:55
Vážený pane ředitele,
mám na Vás dotaz ohledně tarifních podmínek Dopravního podniku hlavního města Prahy.
1)
V tisku jsem četl, že jedním z návrhů na nové ceny jízdného je zdražení z 20 Kč na 30 Kč u přestupní jízdenky 75/90 min a u nepřestupní 20 min. zdražení z 14 Kč na 20 Kč nebo její zrušení.

Chápu, že určité zvýšení je nutné, ale je nutné také více diferenciovat jízdné, aby si cestující mohli vybrat to jízdné které jim vyhovuje.
Pokud se opravdu zruší jízdenka nepřest.(dnes 14 Kč) nebo zdraží na 20 Kč. Tak to určitě nebude spravedlivé pro cestující, kteří pojedou jen 2 zastávky autobusem s dobou jízdy třeba jen 10 min. Ti pak zaplatí v nejlepším případě 20 Kč nebo v případě zrušení nepřest. nehorázných 30 Kč. To potom dojde jen (nelze se ani divit) k zvýšení jízd na černo.

Navrhuji tedy podobný model jako je v Bratislavě:

nepřest.10 min. třeba za 14 Kč
přestup. 30 min. za 22 Kč
přestup. 75 min. za 30 Kč

a určitě by nebylo naškodu zavést množstevní slevu. Kdy si koupíte jízdenku na 2 nebo 4 jízdy (2-4 proužky k označení strojkem), která je zlevněna.př: 2 x 30 min za 40 Kč

Co říkáte na můj návrh?
Kdy lze předpokládat zvýšení cen jízdného? (už od ledna 2008 se totiž zvyšuje DPH)

2) Dojde při zvýšení cen pražské MHD (pásma P+O)i ke zvýšení jízdného v celé síti ROPID (tedy pásma mimo Prahu?

3) Uvažujete o zvýšení pokut za jízdnu na černo? Dnes je tuším 950 Kč (na místě/pokladna 500 Kč)

Děkuji Vám za odpověď.

Přeji hezký den.

S pozdravem Štola Petr
Martin Dvořák
6.11. 10:18
1) Určité části vašeho návrhu jsou již zpracovávány jako například množstevní slevy. Doufám, že valorizace jízdného proběhne od ledna 2008.
2) Jedná se o valorizaci tarifů PID.
3) Zatím ne.

kvzdl
5.11. 22:03
Dobry den,
neplanujete zavest nocni provoz metra? Pokud ne, proc?
Martin Dvořák
6.11. 10:20
Neplánujeme, chceme se více orientovat na zkrácení intervalů v dopravních špičkách, tzn. ráno a v podvečer.

František
5.11. 22:31
Dobrý den, vidíte jako spíše reálnou variantu budování nové trasy metra "D" směrem k Ruzyni a nebo od hlavního nádraží na jih města?
Martin Dvořák
6.11. 10:21
Určitě z jihu města směrem na hlavní nádraží.

EPR
5.11. 23:57
Dobrý den, vysvětlete mi prosím, proč v Praze metro po celé své délce jezdí v tunelu nebo je kryto střechou, což je finančně velmi nákladný způsob řešení. V každém jiném metroměstě, které jsem navštívil (např. Londýn, Amsterdam, Hamburg), metro vyjíždí ven nad zem, jen jak je to možné. Snad bych i pochopil ty tunely, ale proč vede z Lužin na Hůrku a z Černého Mostu na Rajskou Zahradu roura? Děkuji.
Martin Dvořák
6.11. 10:22
Vaše zkušenost například z Londýna je překvapivá, jelikož drtivá většina všech stanic a tras i v tomto městě, stejně jako v ostatních městech jako je například Berllín, je v podzemí.

Milan Rys
6.11. 02:00
Dobrý den, plánujete napojení autobusových linek z Vinoře k nově budované stanici metra C Letňany?

Ještě mám jeden dotaz: docela často se mi stává, že z jedné zastávky jedním směrem vyjíždí v témeř jednu chvíli několik autobusů (mnohdy opravdu přijede více autobusů najednou, někdy je rozdíl v příjezdu několik minut) a pak tímto směrem docela dlouhou dobu nejede žádný spoj (zažíval jsem toto na trase Kobylisy - Čimický háj a nyní docela pravidelně na trase Vysočanská - Vinoř kdy mi těsně ujedou dva autobusy jedoucí za sebou v rozmezí 3 minut a čekání na další spoj někdy trvá i půl hodiny) - poradíte mi kam se obrátit a zda je možné to změnit? Děkuji za odpověď.
Martin Dvořák
6.11. 10:24
Obávám se, že tato vaše zkušenost se spíše týká nikoliv jízdního řádu, ale toho, že většina autobusů uvízne v dopravních zácpách a nedaří se tím pádem přesně dodržovat jízdní řád. Proto tolik prosazujeme preferenční jízdní pruhy pro autobusy. K první části vaší otázky - ve spolupráci s ROPIDem ano.

Ales Novak
6.11. 04:44
Dobry den,
chtel bych se optat zda kdyz uz se bude zdrazovat MHD zda take planujete udelat neco s cernymi pasazery, kterych jen nezpocetne! Proc nemuzeme mit nase metro turnikety tak jako tomu je treba v Londyne ci jinych mestech a to same u busu kde nastupijici by jen zapipali cipovou kartou u ridice a ti co nemaji by si listek zakoupili. Ano nastup by byl jen pres ridice a je to o chlup pomalejsi, ale funguje to i v mnohonasobne vetsich mestech nez je Praha...treba Sydney!...no a pak bude na trasu D a mozna i E :)
Martin Dvořák
6.11. 10:26
Již jsem odpověděl, že začínáme velmi vážně uvažovat o turniketech a co se týče autobusů, tak vzhledem k jejich kapacitní naplněnosti by bylo naprosto nereálné, aby byl vstup pouze dveřmi u řidiče.

Robert Mikoláš
6.11. 05:20
Dobrý den,rád bych se zeptal, zda bude zejména v pražském metru do jednotlivých vagónů, u každých dveří instalován elektronický systém, usnadňující orientaci, tedy tzv.elektronická mapa, která je běžnou a samozřejmou součástí podzemních drah hlavně ve Východní Asii,a to i v AJ.Hlavně cizinci jsou v Praze,označované za ráj turistů zcela zmateni. Zajímalo by mne také, proč není v metru bezpečnostní(prosklenná/plastová)stěna oddělující nástupiště od tratě(cena by neměla být argumentem). Děkuji
Martin Dvořák
6.11. 10:28
Co se týče navigačních systémů, tak i s přihlédnutím k tomu, že Praha je významným turistickým centrem, připravujeme jejich modernizaci a aktualizaci. K druhé části vašeho dotazu, cena je určitě významným argumentem, a tento systém instalace stěn oddělujících nástupiště od tratě není běžný a mohl by se eventuálně týkat výstavby nové trasy D.

kozák
6.11. 06:14
Pokud se zdraží jízdné na 30 Kč, tak bude v přepočtu na kupní sílu vyšší než ve Vidni či Londýně. V Londýně i ve špičce jsou autobusy přiměřeně plné, ne přeplněné. Řidiči jsou zde usměvaví a rádi cizincům vysvětlí např. kde přestoupit. Metro je čisté. O Praze se to říci nedá. Srovnáváte služby městské dopravy v jiných městech a jak Vám Praha vychází?
Martin Dvořák
6.11. 10:31
Opakuji, že Praha vychází velmi dobře v mnoha významných parametrech, ale zároveň opakuji, že jsme si vědomi, že je mnoho co zlepšovat. A ještě jednou říkám, že máme dvě priority pro příští období - první je zvýšení přepravní kapacity na nejvytíženějších spojích (například trasa metra B), za druhé čistota a bezpečnost v dopravních prostředcích.

Přidal
6.11. 07:02
Existuje reálný záměr prodloužit trasu A metra ve směru Skalka a Depo Hostivař ? Je pravda,že by měla jezdi v budoucnu tramvaj do Dolních Měcholup?
Martin Dvořák
6.11. 10:33
Prioritou příštího období je prodloužení trasy metra A směrem do Motola a na letiště. K druhé otázce - je to jedna z variant.

Irena Vlasáková
6.11. 07:08
Dobrý den, pane řediteli, chtěla bych se zeptat, proč se bude zdražovat jízdné, když jste řekl, že budete propouštět, aby Dopravní podnik ušetřil peníze. Nebo to spolu nesouvisí? Jinak přeji pěkný den.
Martin Dvořák
6.11. 10:35
Samozřejmě to spolu souvisí a abychom byli schopni udržet a naopak zvýšit standard a kvalitu služeb poskytovaných DP, musíme nejen valorizovat cenu jízdného, ale hlavně hledat vnitřní úspory v provozních nákladech dopravního podniku, což již několik dlouhých měsíců děláme.

Daniel Chládek
6.11. 07:42
Automaty na jízdenky připomínají hlavolam Sudoku pro domácí natož pak pro cizince. Ty ve Vídni jsou pro mě mnohem srozumitelnější. Koupíte je do Prahy?
Martin Dvořák
6.11. 10:37
Nerad, ale souhlasím s vámi a budeme se tomu věnovat.

Martuš
6.11. 07:58
Kdy se změní rozdělování služeb u řidičů? Na rážím na to, že před volným víkendem dostane noční nebo polonoc, to je pak volný víkend na nic, když půl soboty prospí...
Martin Dvořák
6.11. 10:37
Hlavní problém je v nedostatku řidičů autobusů.

hans
6.11. 08:06
Pokud je reálná cena přepravy 60 kč a lístek stojí 20 kč zajímalo by mne jaké jsou náklady na jeho tisk, prodejní automaty, revizory a podobně. Jestli by nakonec opravdu nebylo lepší mít metro zadarmo:-)a platit to rovnou z daní.

Druhá otázka - v Barceloně jezdí metro v pátek a sobotu o dvě hodiny déle tj do dvou do rána - uvažujete o něčem podobném?
Martin Dvořák
6.11. 10:38
První část otázky - není reálné a na druhou otázku jsem již odpověděl výše.

Libenak
6.11. 08:36
Pane Dvoraku, slysel jsem, ze pred sidlem Primy na Palmovce se ma stavet bytovy objekt. Pozemek patri Dopravnimu podniku - je na nem autobusove nadrazi MHD. Je to pravda? A neni to nejaka vase mala domu pro byvaleho zamestnavatele?
Martin Dvořák
6.11. 10:39
To je dobrá otázka a typický příklad, jak vznikají dokonale nesmyslné fámy. Ano, je pravdou, že před budovou Primy na Palmovce, na pozemku DP, má stát bytový komplex. Problém je v tom, že majitelem tohoto komplexu je zahraniční developer, který s majiteli Primy nemá opravdu nic společného a tuto smlouvu s dopravním podnikem podepsal, pokud se nepletu, již v roce 1999. To znamená rok před mým nástupem do TV Prima. Takže se těším, jakým směrem se tato fáma bude vyvíjet dál.

Prazan
6.11. 08:41
Dobry den, hospodareni dopravniho podniku je nepruhledne. Kazdorocne mu zastupitele poslou 25 % prazskeho rozpoctu a pak vubec netusi, co se s nimi deje. DP nepodleha kontrolam Narodniho kontrolniho uradu. Zasadite se za vytvoreni na mestu nezavisleho auditu hospodareni DP, ktery by odhalil pripadne rezervy uvnitr podniku? Pokud ano, kdy?
Martin Dvořák
6.11. 10:43
Myslím, že nemáte správné informace. Jsme neustále kontrolováni kontrolními orgány magistrátu, a zároveň probíhá mnoho dalších nezávislých auditů, na základě kterých se přijímají opatření.

Prazan
6.11. 08:43
Minuly tyden propagoval zeleny radni Stepanek nakupy autobusu s hybridnim pohonem. Je toto dalsi cesta vozoveho parku DP nebo spis naftove vozy poslupne vymenite za plynove? Existuji uz k budoucimu pohonu autobusu MHD srovnavaci studie?
Martin Dvořák
6.11. 10:44
Existuje mnoho studií, které máme k dispozici, a na základě kterých zvažujeme tři varianty obnovy vozového parku u autobusů. Na celý problém se díváme ze dvou hledisek: za prvé z hlediska provozně-ekonomického, ale zároveň velmi významným hlediskem je hledisko ochrany životního prostředí. Proto uvažujeme jak o nákupu plynových autobusů, tak zároveň o určité části hybridních autobusů.

Milovnik vlacku
6.11. 08:48
Slysel jsem, ze DP se brani spolupraci s Ceskymi drahami na zabezpecovani vnitroprazske dopravy. Pritom napr. cesta ze Smichova na Zahradni Mesto by vlakem trvala jen par minut a soucasnou MHD je to horor. Budete podporovat vystavbu vnitromestskych prestupnich uzlu z MHD na vlaky?
Martin Dvořák
6.11. 10:46
Určitě se nebráníme, ba právě naopak, v letních měsících jsme se s generálním ředitelem ČD dohodli na vytvoření společného pracovního týmu, který má za úkol zpracovat varianty společného provozování některých spojů s přesahem z a do Středočeského kraje.

Hubert
6.11. 08:53
Nemyslíte si, že zdražení MHD povede ještě k větší přecpanosti Prahy osobními auty se všemi z toho plynoucími důsledky? Např. zhoršení beztak mizerného životního prostředí, zpomalení MHD v důsledku ucpanosti silnic auty atd. Ceny MHD už nyní neodpovídají kupní síle obyvatel ve srovnání s jinými evropskými velkoměsty! Každý rok se MHD zdražuje a to včetně předplatných ročních kuponů, které si kupují především místní obyvatelé. Cena tohoto kuponu je ve skutečnosti mnohem vyšší, protože ti, co si roční kupon koupí, poskytují DP na rok dopředu výhodnou půjčku! Myslím, že by MHD a Praze pomohlo, kdyby MHD byla buď zdarma nebo za symbolickou cenu, daně máme tak vysoké, že by se z nich tato doprava mohla ufinancovat místo vyhazování peněz za nesmysly, jakými je třeba návrh stavby nové knihovny aj.
Martin Dvořák
6.11. 10:48
Nesouhlasím s vámi. Na základě našich průzkumů jednoznačně vyplývá, že hlavní bariérou používání MHD v Praze není cena, ale jiné faktory jako například dostupnost, čistota a bezpečnost, hustota sítě a hlavně četnost spojů. A propos, nová knihovna nemá s naším rozpočtem nic společného, ani s rozpočtem magistrátu.

Jan Zrzavý
6.11. 08:57
Vážený pane Dvořáku, jel jste někdy v posledních týdnech metrem v pracovní den kolem sedmé ráno? Sledujete, jak je metro plnější a plnější? Nejsou výjimkou dny, kdy musíte nechat ujet jeden vlak, protože se do něj nevejdete. Co s tím?
Martin Dvořák
6.11. 10:51
Máte naprostou pravdu a to je hlavní cíl - zvýšit intenzitu spojů. Doufám, že se nám to podaří dostatečně již v příštím roce.

Mladik
6.11. 08:57
Pripojuji se k nazoru, ze by mela byt verejna doprava pro lidi do 18 let zadarmo. Papirovani, tramvajenky, evidence, potvrzeni - to vse musi sezrat 90 % zisku z techto administrativne nejnarocnejsich predplatnich jizdenek.
Martin Dvořák
6.11. 10:52
Nesouhlasím.

Netunelar
6.11. 09:00
Co myslite - ma smysl stavet podzemni metro do poli --- viz Letnany? Mozna reknete, ze investice nejsou vase vec, ze to si rozhoduje magistrat. Provozni naklady na prostory, ktere musi byt zbytecne po celou svou zivotnost 24 hodin denne klimatizovany a osvetlovany vsak uz jdou z kapes DP. Takze byste se k tomu taky meli vyjadrovat. Tak se vyjadrete :-)
Martin Dvořák
6.11. 10:52
Myslím, že se to týká teoreticky pouze stanice Letňany, ale je potřeba říci, že tato oblast má velký rozvojový potenciál, a hlavně se počítá, že zde vznikne velké parkoviště P+R a velmi četná následná autobusová přeprava.

Milovnik vlacku
6.11. 09:01
Jednoducha otazka - na letiste povrchovym vlakem nebo podzemnim metrem?
Martin Dvořák
6.11. 10:54
Obě varianty jsou v procesu přípravy.

mirek
6.11. 09:13
Dobrý den,
můžete prosím sdělit, kdy bude možné používat čipovou kartu Opencard pro placení běžného jízdného v tramvajích a metru (tj. jako elektronickou peněženku) ?

Předem Vám děkuji za odpověď
Martin Dvořák
6.11. 10:54
Předpokládám, že již v příštím roce.

novák
6.11. 09:15
Pane Dvořák nepřipadáte si jako brouk Pytlík, všechno zná, všude byl? Vaše CV o tom napovídá, co kdybyste šéfování DP nechal někomu, kdo se tím dlouhodobě profesně zabývá hromadnou dopravou? Nebo jste to dostal jako trafiku?
Martin Dvořák
6.11. 10:55
Nevím, co jste odvodil z mého CV. Dle mého názoru z něj jednoznačně vyplývá má profese ekonoma a manažera, a pokud chcete, tak vám klidně odsouhlasím, že to mám jako trafiku, protože jinak se na vaši inteligentní otázku odpovědět nedá.

Pepa z Prahy
6.11. 09:26
Dobrý den pane řediteli.

Že se čas od času musí zdražit to chápu, ale někdy mám pocit, že DP ani peníze od cestujících nehce. Co zcela nechápu, je proč v noční dopravě není usměrněný nástup cestujících z kontrolou a nákupem jízdenek u řidiče, jak autobusu a tramvaje a proč v nočních linkách platí studenstké a důchodcovské slevy, když zjevně nejde o základní dopravní obslužnost. Domnívám se, že pokud někdo má na divadlo či jinou kulturní akci, tak jistě nejde 20 Kč na jízdenku MHD. Také i uniká důvod proč na některých méně frekventovaných linkách v okrajových částech Prahy není také usměrněný nástup cestujících, který je běžný u linek 3xx - 4xxm a tam nejsou téměř žádné problémy s neplatícícmi cestujícími. Především si myslím, že nejdříve je nutné zajistit efektivnější výběr jízdného a až poté přistoupi ke zdražení. Děkuji.
Martin Dvořák
6.11. 10:56
Souhlasím s částí, že je potřeba zajistit efektivnější výběr jízdného.

Dopravacek
6.11. 09:58
Je pravda ze jste byl do DP dosazen za ucelem snizeni stavu zamestnancu...neboli takzvaneho oklesteni??
Martin Dvořák
6.11. 10:58
Určitě se nejedná o okleštění, ale o transformaci a změnu takovou, která přepraví dopravní podnik na další intenzivní rozvoj, který bude ku prospěchu cestujících a zajistí větší standard MHD v Praze. Děkuji všem čtenářům za dotazy.

Již není možné vkládat otázky
  Online rozhovor


Online.iHNed.cz
Autor/ři: Tomáš Králíček

Uložit a sdílet článek
skrýt
Uložte si či sdílejte článek v sociální síti (po registraci zdarma)
Kontextové odkazy ETARGET
Názory čtenářů
Není vložen žádný názor.

Přidat názor

Autorská práva vykonává vydavatel. Jakékoli užití částí nebo celku, zejména rozmnožování a šíření jakýmkoli způsobem (mechanickým nebo elektronickým) i v jiném než českém jazyce bez písemného svolení vydavatele je zakázáno.
reklama
reklama
reklama
reklama
William a Kate projíždějí davem v historicky otevřeném kočáru z roku 1903. Královská svatba Kate a Williama očima fotografů. Londýn zaplnily davy lidí

Princ William se v pátek oženil se svou snoubenkou Kate Middletonovou. Po řadě spekulací nakonec...

čteno: 29934x   názorů: 0
Obrněný transportér Pandur
Češi vyvinuli nového obrněnce. Je výkonný jako Pandur, ale levnější
Až stodeset za hodinu jede nový obrněný transportér, který vyvinuly české firmy. Je... »»»
 
reklama