reklama
reklama
20. 4. 2009 | poslední aktualizace: 20. 4. 2009  10:12
Seriál HN

Klíčník už dnes (podle slovníku) neexistuje

reklama

Podle jedné z mála dostupných definicí této funkce je klíčník kvalifikovaný pracovník zajišťující obsluhu bankovních sejfů a trezorů. A máme to! Kdo by se nadál, jakých privilegií se dostane nadšenci, zareagujícímu na nabídku místa pro key-accounta!

Dnešní key (angl. gay - rozmařilý) account (z rus. akoniť - oměj) nebo manager (z něm. Mannesschwäche - neplodnost) se tedy rozhodně nestará o sejfy a trezory, a pokud má s nimi vůbec co do činění, pak snad jen to, že se snaží, aby byly plnější a bohatší. Kýkaunt pečuje o klíčové klienty, tedy o ty, kteří jsou pro jeho zaměstnavatele klíčem k úspěchu a zisku. A jsme tam, kde jsme byli na začátku - u klíčů k sejfům a trezorům. V reklamě znamená porada s kýkauntem téměř jistotu, že dostanete klienta na lopatky (neb klíčník zná i jeho slabiny; co by to bylo za klíčníka, bez sklonu k intrikám?).

Být upravený je cílem každého layoutu

Opomíjenou, leč velice důležitou osobou v reklamní agentuře je layouter (angl. lie - lhát, a fr. auteur - pachatel). Stará se o to, aby prezentace, které opouštějí v aktovkách ekauntů agenturu, byly prezentovány klientovi se vším všudy, měly všechny náležitosti, tzv. mandatórie (angl. man-day - denní výkon, a fr. tore - anuloid), aby layouty (pův. ang. layabout - povaleč) byly rovně nalepené a srozumitelně oštítkované. Při větším frmolu (něm. formöl - formový olej) aby ekaunt nafasoval správnou prezentaci (něm. pressen - vymačkávat, a it. accio - aby). Prezentace je vzájemné pochlebování mezi ekauntem a klientem. Lejautr je trochu nevděčná funkce, ale každý musí někde začít. Hloupé je, je-li to v rámci kariéry (angl. curry era - období, kdy je úspěch kořením života) konečná... a že jsem jich několik znal.

Jen tak se trochu nachomýtnout

Velice užitečnou, ovšem tím ruku v ruce i velmi nevděčnou, je funkce media-plannera. Media (podle řec. Médey, co utekla s Jasonem a proslula jako děťovrah) planner (fr. planeur - větroň) je plánovač, kam a za kolik umístí agentury svou reklamu. Zná nazpaměť telefonní čísla všech marketingových oddělení a v novinách a časopisech čte nejdůsledněji inzertní strany, z nichž dokáže odhadnout tu nejlukrativnější. Své nápady předkládá kolegům-stratégům (z lat. strategema - úskok, finta) na veselici jménem meeting (řec. mythos - neskutečně báječný). Ten je organizovaným setkáním všech zainteresovaných, kde se řeší reklamní koncepty (z čes. konce - konce, a z lat. pleno titulo - plným titulem), což jsou opaky antikonceptu. Náhodná, již však bezúčelná setkání týchž se nazývají nachomýtinky. Na těch se ale vesměs řeší jen osobní problémy těch kolegů (angl. cole - zelí, a fr. gué - brod), kteří jsou momentálně mimo doslech.

Příště se dostaneme od office-managera až k PR.

Své tipy na "čenglišské" výrazy zasílejte na e-mailovou adresu pavel@benes.cz.

Autoři: Pavel Beneš
reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Článek neobsahuje komentáře.

Nový občanský zákoník

Generální opt-in do zákona o obchodních korporacích

Největší změna soukromého práva za 20 let.
Co se změní pro vás?

Vstupte do speciálu iHNED.cz
Nejčtenější
reklama
VIDEO
Fotbalový zápas, ilustrační foto
Matěj Smlsal
Exkluzivně
Český rozhlas nadále rozšiřuje své aktivity na internetu. Od konce...
VIDEO
Parkovací zóna, ilustrační foto
Eliška Nová
Víme první
Pilotní projekt nových parkovacích zón do dalších pražských městských...
reklama
reklama
reklama