6. 1.
6. 1.
KOMENTÁŘ TOMÁŠE FEŘTKA Svět se nemění na základě ušlechtilých záměrů, ale prostřednictvím nečekaných událostí. Desítky let debatujeme o tom, že bychom měli mít...
2. 12. 2020
2. 12. 2020
Komentář Tomáše Feřtka Nejnovější studie think-tanku IDEA (CERGE-EI) upozorňuje na část žáků, jejichž schopnost číst a počítat neumožňuje ani základní občanské a...
14. 10. 2020
14. 10. 2020
komentář tomáše feřtka Lamentovat nad prohospodařenou důvěrou a chaotickou krizovou komunikací vlády asi smysl nemá. Snad jen stojí za to zopakovat, že pokud zavírám...
18. 8. 2020
18. 8. 2020
Komentář Tomáše Feřteka Kolik žáků bylo během jarní fáze koronavirové pandemie pro školy nedostupných? Zhruba 10 tisíc, jak říká ministerstvo na základě šetření...
22. 6. 2017
22. 6. 2017
Kateřina Valachová strávila ve funkci ministryně školství přesně dva roky, její nástupce Štech má před sebou čtyři měsíce. Je tedy jasné, že si...
7. 4. 2017
7. 4. 2017
Učitelé mají konečně dostat kariérní řád. Nebude ale takový, jaký by školství potřebovalo. Místo atestací jen formální zkouška, místo otevřených...
16. 2. 2017
16. 2. 2017
Zrušit poplatky ve školkách je hned dvojí omyl. Dnes se totiž platí částky okolo tisícovky, které běžnou rodinu tolik nezatíží. Jakákoliv jiná...
21. 8. 2015
21. 8. 2015
Na odiv stavěná „ta pravá“ víra, chiliastické představy o konci věků, obrazoborectví, exaltovaně předváděné násilí. Přemýšlím o tom...
8. 6. 2015
8. 6. 2015
Ministryně školství má tři zásadní úkoly Musí co nejdřív zažehnat personální rozvrat úřadu. Má též zastavit diskriminaci ve školách a vyřešit...
8. 12. 2014
8. 12. 2014
Ve výuce matematiky máme dva problémy. Za prvé, žáci a pozdější maturanti ji příliš neovládají. Za druhé, mají k matematice odpor. K jednomu z...