reklama
reklama

Evgeny Morozov

esejista
RSS

Evgeny Morozov (narozen 1984) pochází z Běloruska. Zabývá se společenskými důsledky rozvoje moderních technologií - a například tím, jaká omezení svobod může přinášet internet. Je autorem dvou knih, působí na americké Stanford University, publikuje v řadě světových médiích - The Economist, Foreign Policy, The New York Times či The Wall Street Journal.

Články autora
15. 4. 2014

Za kolik prodáte svůj život?

Esej Jevgenije Morozova Je správné, abychom mohli prodávat svá nejsoukromější data? Nebo by měly vlády od transakcí tohoto druhu odrazovat, ne-li je přímo zakázat?
27. 3. 2014

Zbavme se posedlosti inovacemi

Proč bychom však měli brát inovace - a v konečném důsledku tedy ekonomický růst - jako bernou minci, na jejímž základě poměřujeme úspěch té či...
27. 1. 2014

Digitální džungle dusí demokracii

Esej Jevgenije Morozova Naléhavě potřebujeme nové modely, které by nám pomohly objevit cestu z Edwardem Snowdenem odhaleného demokratického deficitu.
6. 12. 2013

Prodáme vám, na co se cítíte

Esej Jevgenije Morozova Microsoft si nechal patentovat „cílení reklamy na základě emocí“, mnoho podobných patentů má i Samsung. Zanedlouho zřejmě jakákoliv...
30. 8. 2013

Jak zajistit konkurenci pro Google a Facebook

Esej Jevgenije Morozova Vybíráme mezi budoucností, v níž budou Google i Facebook nadále vládnout svým tržním segmentům a shromažďovat o svých uživatelích další a další...
13. 8. 2013

Esejista Evgeny Morozov: Hacknout svůj život

Esej Jevgenije Morozova Lifehacking změní váš život. Díky technologiím získáte více času, budete efektivnější. Ale zvýší skutečně kvalitu života, nebo vás jen přinutí...
1
reklama