Petr Kůta

Malá protizlodějská kuchařka

Snad každému, kdo se delší dobu pohybuje na poli podnikatelském, se stalo, že někdo cizí "ukradl" nějaký ten kousek z jeho truhly duševního...
19. 12. 2012 ▪ 8 min. čtení

Cookies - sleduje nás Velký bratr?

Moderní technologie předbíhají právní normy a zákonodárci včetně různých dozorových a správních orgánů se snaží tento náskok snižovat více či...
26. 9. 2012 ▪ 4 min. čtení

Více chráněné soukromí

Evropa směřuje k přísnější regulaci ochrany osobních údajů. Motorem těchto kroků je snaha alespoň částečně dohnat technologický vývoj stejně...
30. 4. 2012 ▪ 5 min. čtení

Nekalé obchodní praktiky očima EU

Jedním z hlavních cílů evropských úředníků je kontinuálně posilovat ochranu spotřebitelů a jejich práva. I z toho důvodu byla přijata Evropská...
26. 3. 2012 ▪ 4 min. čtení

Revoluce v právech evropských spotřebitelů

V Úředním věstníku Evropské unie byla dne 22. 11. 2011 publikována dlouho očekávaná směrnice, která nově upraví některá práva spotřebitelů, mj....
29. 2. 2012 ▪ 4 min. čtení

Nepleťme si skrytou a podprahovou reklamu

Ve světě reklamy se používají různé způsoby přesvědčování zákazníků a drtivá většina reklamních metod je zcela legálních a etických. Jednou z...
30. 8. 2011 ▪ 4 min. čtení

Bez souhlasu ani ránu

V praktickém životě si již ani neuvědomujeme, jak často dáváme k něčemu souhlas. Ať už se jedná o situaci, kdy vstupujeme do různých prostor,...
27. 6. 2011 ▪ 4 min. čtení

O nás bez nás

Snad každý tvůrce reklamy či organizátor marketingové soutěže se setkal s problémem, zdali a případně jak, může v reklamě (soutěži) na vlastní...
27. 4. 2011 ▪ 5 min. čtení

"Technikálie" v reklamě

Pro reklamu a marketing platí kromě obecných obsahových pravidel i celá řada poměrně přesných tzv. technicko-formálních omezení, která je nutné...
28. 2. 2011 ▪ 8 min. čtení

Novinky roku 2010 ve farmacii

Hodnocení letošního tzv. "supervolebního roku" je poměrně snadné, protože v porovnání s roky minulými ubylo novel farmaceutických právních...
21. 12. 2010 ▪ 5 min. čtení

Product placement čtvrt roku poté

Již více než tři měsíce upravuje český právní řád tzv. product placement neboli umístění produktu. Jaké jsou první zkušenosti s dlouho...
29. 9. 2010 ▪ 8 min. čtení

Volte dobře slova

Slova použitá v reklamě se mohou stát snadno zdrojem právních problémů, nejsou-li volena uvážlivě a hlavně použita ve správném kontextu.
29. 4. 2010 ▪ 9 min. čtení

Mýty a pravdy srovnávací reklamy

Pojem "srovnávací reklama" stále u některých lidí vyvolává dojem něčeho zakázaného, a tudíž v praxi nevyužitelného. Jedná se o přežitý...
31. 3. 2010 ▪ 5 min. čtení

Trnitá cesta zákona o významné tržní síle

Návrh zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití, který byl vrácen Poslanecké sněmovně...
18. 11. 2009 ▪ 6 min. čtení

Boj o významnou tržní sílu

Poslanecká sněmovna schválila dne 9. září 2009 návrh zákona o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím...
27. 10. 2009 ▪ 4 min. čtení

Co nesmí v reklamě nikdy chybět

Zákon ukládá výrobcům některých komodit při označování produktů a jejich komunikace určité povinné náležitosti. Společnost tak usiluje o...
27. 3. 2009 ▪ 4 min. čtení

Právní úskalí cenové komunikace v praxi

Cena zboží je jedním z hlavních obchodních pilířů, jak lákat spotřebitele k nákupu. V rámci komunikace ceny jsou využívány marketingové nástroje...
17. 2. 2009 ▪ 8 min. čtení

Právní úskalí cenové komunikace v praxi

Cena zboží je jedním z hlavních obchodních pilířů, jak lákat spotřebitele k nákupu. V rámci komunikace ceny jsou využívány marketingové nástroje...
26. 1. 2009 ▪ 8 min. čtení

Užívám, či zneužívám?

Tuto otázku si pokládají často všichni, kdo nějakým způsobem využívají značky, produkty někoho jiného, resp. jejich fotografie.
28. 11. 2008 ▪ 4 min. čtení