Management

Dobré jméno CEO za všechny peníze

Naši vrcholoví manažeři by své firmy měli prezentovat i před českou veřejností. Zatím se spoléhají hlavně na tiskové mluvčí.
6. 10. 2005 ▪ 4 min. čtení

Je čas prodávat povolenky?

Trh s povolenkami roste závratným tempem, jeho chování je však velmi nepředvídatelné.
25. 8. 2005 ▪ 4 min. čtení

Kariéra se dá dělat i jinde

Pavel Kalášek je sice ředitel konzultační a softwarové firmy a původní profesí programátor, ale když přijde řeč na priority, mluví z něho...
25. 8. 2005 ▪ 10 min. čtení

Podmínkou je vzájemný respekt

Franchisoři drží většinou franchisanty poměrně zkrátka. Vědí proč: u mnohých franchisantů vzniká po čase přesvědčení, že už svého franchisora...
18. 8. 2005 ▪ 7 min. čtení

Kamarádství ve jménu zisku

Franchising je "partnership for profit", založené na dělbě práce a specializaci mezi poskytovatelem a příjemcem franchisy. Kdo s kým a za kolik?
21. 8. 2005 ▪ 5 min. čtení

Ostrý start na dohled

Prodat, nebo nakupovat emisní kredity? Vstoupit na spotový, či derivátový trh? Vznikne burza pro obchodování s povolenkami?
14. 7. 2005 ▪ 8 min. čtení

Buďte provokativní, zlobiví

Mít mezi přednášejícími světového guru si přeje každý kongres. Na pražském VI. kongresu Marketing Managementu byl takovou lahůdkou dánský expert...
30. 6. 2005 ▪ 4 min. čtení

Neumí se vytahovat

Ne všichni podnikatelé dovedou prezentovat podnikatelský plán a ve financování spoléhají na banky, říká Petra Kursová, ředitelka odboru...
30. 6. 2005 ▪ 4 min. čtení

Finanční fóra bilancují

Projekt CzechInvestu a společnosti Central European Advisory Group si dal velmi ambiciózní cíl: seznámit malé a střední podniky s alternativními...
30. 6. 2005 ▪ 4 min. čtení

Úskalí skupiny

Značná část rozhodování probíhá v organizacích ve skupinách - na poradách, ve výborech, komisích či týmech. Jsou skupinová rozhodnutí či řešení...
23. 6. 2005 ▪ 5 min. čtení

Podnikatelská univerzita v trojité vývrtce

Stará představa, že badatel vybádá a podnikatel prakticky uplatní, je správná, jen musí mít k sobě blíž a stát jim musí trochu pomoci,...
16. 6. 2005 ▪ 11 min. čtení

Podnikatelská etika v čase globalizace

Podniky hledají cestu, jak se vyrovnat s prostředím, které vytvářejí politici, vysvětlovali Peter Wuffli, šéf UBS AG, a Kai-Uwe Ricke, šéf...
9. 6. 2005 ▪ 13 min. čtení

Podmínkou jsou jasná pravidla

Korupční chování by mělo být zřetelně odděleno od lobbingu, který je standardním prostředkem komunikace, tvrdí Jan Herzmann ze společnosti...
19. 5. 2005 ▪ 4 min. čtení

Informace, kontakty a vliv

Co může poslanec, senátor nebo jiný politik vědět o konkrétní problematice, pokud na jejím řešení nestrávil celou kariéru jako ti, kdo v ní...
19. 5. 2005 ▪ 9 min. čtení

Jazykový koutek

Z nástroje na dorozumění, jímž je jazyk, se stává prostředek pro zastírání myšlenek a matení mysli. Podle Orwella "dvojjazyk".
14. 4. 2005 ▪ 4 min. čtení