Otevření nových stanic na trase C u některých cestujících vyvolává rozpaky. Konečná stanice Letňany je na samém kraji Prahy, kde má teprve zástavba vyrůst, zatím jsou zde pole. Metro na trase C bude jezdit častěji, ve špičce to bude 115 sekund proti současným dvou minutám.

Čtěte také

Problémy jsou v nových stanicích také se signálem mobilních telefonů. Provozovatelé mobilních sítí se totiž nedohodli s vedením dopravního podniku, kolik by za pokrytí měli platit. Ten by si chtěl účtovat cenu, která je podle něj tržní. Ta se v současnosti pohybuje kolem 94 tisíc korun měsíčně.

"Jsem překvapen tím, že operátoři uprostřed jednání o nových smluvních podmínkách využívají mediální publicitu k tomu, aby na nás vyvinuli tlak. Nestydím se říct, že se jedná o vydírání, které dalšímu vyjednání užitek nepřinese," uvedl v tiskové zprávě ředitel DP Martin Dvořák, který je přesvědčen, že nabídka dopravního podniku je oprávněná.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Karolína
Proč musí DPP jako daňový poplatník platit i za rekultivaci okolí. Nemělo by tohle být starostí městské části? Díky tomu se prodražily stavby nových stanic o desítky miliónů.
Ne vždy tomu tak je. Ale pokud rekultivace přímo souvisí se stavbou tak logicky se na tom podílí investor.
Martin Dvořák
Jakub
Metrem cestuju každý den celkem asi přes hodinu, někdy víc (počítám-li cestu do práce a zpátky). Jsem proto rád, že mi může v metru třeba přijít SMS nebo si v něm můžu zavolat. Vnímám to jako službu Dopravního podniku, kterou využivám. Pokud mi dojde platnost tramvajenky, tak použiju SMS jízdenku. Jak je možné, že v nových stanicích nebude signál mobilních operátorů? Vy byste se měli starat o to, aby Vaši klienti měli k dispozici tento standard. Četl jsem, že doteď operátoři platili asi 100 tisíc a vy nyní chcete 22 milionů, ten skok je dost podivný, to mi přijde jako manažerské pochybení. Jak můžete nabízet nadále SMS jízdenku, když v nových stanicích metra nebude možné nechat si např. zaslat potvrzení o jízdence, pokud jsem si ji omylem smazal.
Vážený pane, máte naprosto mylné a zcestné informace. Za prvé: signál funguje v horní části vestibulů, to znamená oblasti kde se vstupuje do placeného prostoru a kde již musíte mít platný jízdní doklad. Za druhé: nájemné které požadujeme na všechny tři operátory na jednu stanici je 10 000 kč. To znamená informace o požadovaných milionech je nesmyslná.
Martin Dvořák
mh
Dobry den, drzim Vam palce v rizeni a restrukturalizaci molochu jakym DPP bezesporu je. Otazky mam nasledujici ... 1 - Jsou nejaké jasnejsi informace o vedeni trasy D nebo se stale jedna (myslim presun do Vrsovic a na 2 - Floru)? A co typ podvozku, nemyslite ze je prechod na jiny typ (na gumy) nesmyslem z hlediska operativy i udrzby? 3 - Dockame se Decka drive nez si pan Bem postavi svuj pomnicek metrem na Bilou horu a do Ruzyne, kde je spadova vytizenost stanic prokazatelne nizsi? Diky
1 - Jasnější informace už jsou ale budou se ještě upřesňovat. každopádně bude se jednat o trasu, která povede z Prahy 4 až na Hlavní nádraží. 2 - Toto bude předmětem expertního posuzování a následného výběrového řízení. Můj osobní názor je, že vzhledem k tomu, že tato trasa bude technologicky nezávislá včetně vlastního depa je možno uvažovat o jiném typu podvozku. 3 - Pevně doufáme, že trasa metra D bude realizována paralelně s prodloužením trasy metra A, které je taky mimořádně významné.
Martin Dvořák
Honza D.
Dobrý den, mám dotaz bude nová trasa D vést přes obchodní dům Hostivař ( zastávka tramvají Na Groši ) ?? Děkuji
Tato otázka je opravdu předčasná.
Martin Dvořák
Vaclav
Dobry den, kdy bude zprovoznena stanice metra Petriny?
Stanice metra Petřiny patří do první etapy realizace prodloužení trasy metra A. A doufám, že by mohla být zprovozněna první etapa v roce 2012 až 13.
Martin Dvořák
anonym
Dobrý den, jako každodenní uživatel MHD jsem velice ráda, že zároveň probíhá její rozšiřování, které nám všem snad usnadní cestu po metropoli. Chtěla bych se zeptat, jaké jsou vyhlídky na prodloužení trasy metra A a také prodloužení jizdy linky 180 do večerních hodin a o víkendech. Linka je ve většině případů plná a je nejjednodušším spojem z Řep do Dejvic. Na závěr bych měla spíše připomínku. U pražské MHD si mohu stěžovat snad jen na jednu věc. Jsem člověk s dýchacími potížemi a cesta tramvají kde sedí řekněme nelibě vonící bezdomovec je pro mou osobu velice nepříjemná. Chápu, že tato otázka není jednoduchá na vyřešení ,ale přesto máte nějaké plány ohledně řešení této situace do budoucnosti?
Vyhlídky na zrpovoznění metra A jsou takové, že by se mělo realizovat 9 stanic až na Ruzyňské letiště a doufáme, že zahájení výstavby by mohlo být již na podzim roku 2009 nebo začátkem roku 2010. Co se týče bezdomovců ve spolupráci s městskou policií se neustále snažíme tyto z přepravy vyloučit pro nedodržování přepravního řádu.
Martin Dvořák
Josef
Pane řediteli, není to tak dlouho, co jste avizoval, že v plánu DPP je zavedení turniketů pro vstup do metra. Tahle myšlenka někde "usnula" nebo se ještě musí "rozmyslet"? Nedávno jsem v tchajwanské Taipei a zde turnikety fungují naprosto spolehlivě. Boji s černými pasažéry by to určitě pomohlo.
Tato myšlenka nejen že neusnula, ale naopak vedení dopravního podniku přijalo rozhodnutí, které bylo již schváleno představenstvem, o realizaci turniketů. S tímto záměrem v krátké době předstoupíme před vedení města.
Martin Dvořák
Zvědavec
Dobrý den, kdy se dočkáme turniketů? Bude to sice práce navíc vytahovat jízdenku nebo průkazku a nechat projet turniketem, ale nemíním pořád platit vyšší a vyšší částky za to, že se svezu mnohdy špinavým metrem plným lidí co jezdí načerno a páchnoucích lidí pod vlivem alkoholu a ještě si musím dávat pozor aby mi někdo neukrad peněženku. Vůbec nechápu tento trend pražských politiků zdražovat neustále MHD jen proto aby bylo více aut v Praze. Vždyť už nyní jsou ulice doslova přecpané auty a ovzduší prý máme nejhorší z EU. Je to tu celé postavené na hlavu.
Vážený dotazovateli, mám malinko pocit, že moc nemáte ponětí o reálném světě. Doporučuji vám podívat se do meter jiných světových metropolí a pak doufám pochopíte,že pražské metro patří k jedněm z nejčistějších a nejspolehlivějších a hlavně nejlevnějších.
Martin Dvořák
August
dobry den, chtel bych se zeptat, zda dopravni podnik planuje nejakym zpusobem zprehlednit orientaci cizincum, jak v tarifech (jakou si maji koupit jizdenku), tak i v orientaci v MHD. jak videt, soucasne metody nejsou prilis efektivni a cizinci jsou casto zmateni a nejsou schopni se zorientovat, kde, jak a jakou jizdenku si koupit. navic kdyz jim ani Vasi prodejci nejsou schopni odpovedet ani v anglictine... dekuji a preji spoustu dobrych vysledku ve zlepsovani vasich sluzeb
Máte pravdu, toto je jedna z velkých priorit, jelikož praha je významnou turistickou destinací. Jsme si vědomi topho, že nejen orientační tabule ve světových jazycí ale i schopnost personálu podat elementární informace minimálně v jednom světovém jazyce, je a bude nezbytná. V této oblasti podnikáme již mnoho kroků, jako například výběr personálu se znalostí světového jazyk v lokalitách s velkou koncentrací turistů plus informační materiály ve světových jazycích distribuované do hotelů a opět míst s velkou koncetrací turistů, v neposlední řadě internetové stránky s cizojazyčnou mutací.
Martin Dvořák
Kretzschmar
dobry den, mel bych dotaz k parkovistim P+R. mate nejake investicni zamery v oblasti smerem od Brna? kdyz jedu do prahy, tak to byva kolem jedenacte dopoledne v pracovni den a parkoviste byvaji plna... dekuji
Ano méme. Systém P+R parkovišť začíná nabývat na významu a je evidentní, že z některých směrů je potřeba posílit jejich kapacitu.
Martin Dvořák
Martin Cáp
Dobrý den, jaká je možnost, že se do roku 2020 dostanu na dostihové závodiště Velká Chuchle metrem?
Malá.
Martin Dvořák
Ing. Potros osama
Vazny pane riditele mel jsem moznost dostat prostor na terasu stanice metru prosek a to podle vas nabidku pod 340000/73/2006 dne 16.3.2006 a dopis predchozi riditele pan Tomas Jilenk pod cisla KGR225/2006 dne 5.6.2006 ktery jedina nabidka byla od vas a vy jste ne splneny muzete me odpovidad proc dekuju
Zajímavá otázka, bohužel jí vůbec nerozumím.
Martin Dvořák
Michal
Jako řádně platící cestující prosím o co nejrychlejší zavedení turniketů do metra, přestanu tím doplácet na černé pasažéry a přestanou mne obtězovat revizoři. Mimochodem, víte že revizoři jsou z úvah o turniketech pěkně nervozní, stačí říct revizorovi "Užijte si svých pět minut slávy, turnikety se blíží ...". Jejich reakce jsou zásadně hysterické ... cítí že jim skončí pohodlné postávání nad eskalátory a že budou muset začít pracovat pořádně, t.j. začít kontrolovat i tramvaje a autobusy kde je dnes revizor velkou vzácností.
Jen pro informaci uvádím, že zavedení turniketů je nároční projekt a horizont jeho realizace je 3 až 4 roky. Za B poprosím vás o trochu více respektu k rpáci revizorů, protože mi věřte, že to opravdu nic lehkého není.
Martin Dvořák
jirka n.
Dobrý den, uvítal bych více opatření proti kapsářům, tj. minimálně obnova varovných "samolepek" , děkuji.
Varovné samolepky jsou neustále umisťovány.
Martin Dvořák
anonym
Dočkáme se bezbariérového vstupu do všech stanic metra? Ve vyspělých zemích je to běžné, proč u nás mají maminky s kočárkama a lidé na vozíku tak těžké podmínky k životu? Senátorka Daniela Filipiová za ODS to měla ve volebním programu, ale jak se říká sliby chyby. A ještě dotaz - proč u nás nejsou skla jako zábrana před tím než přijede metro? Mají to v Singapuru a Tokyu a je to něco perfektního, žádní sebevrazi tam neskáčou pod metro ani maminky s malýma dětma se nemusí bát že jim někam spadnou a držet furt děti za ruku,
Na bezbariérovosti se neustále pracuje, jak výstavbou výtahů, tak instalací plošin a všechny nové stanice jsou již plně bezbariérové. Zábrana ze skla před vstupem do metra není dle mého názoru reálná.
Martin Dvořák
MAras
Dobry den pane rediteli, dival sem se ruzne na webu po informacich tykajici se P+R parkovist v blizkozti MHD. Zarazilo me, ze jsem nenasel jakoukoliv moznost predplatneho na techto mistech. Ne vzdy u seme mivam drobne. Neuvazujete o jeho zavedeni pro pravidelne uzivatele? Dekuji Maras
To je zajímavý nápad a přiznávám, že jsme o něm ještě neuvažovali.
Martin Dvořák
Ondra
DObrý den, chtěl bych se zeptat, proč plánujete stavbu lehkého a automatického metra na lince D, když v mnoha jiných zemích se ukázalo, že toto nepřináší žádné úspory, spíše naopak. V Paříži například zjistili, že náklady na mzdy jsou podobné, protože musí najmout více staničního personálu. Investiční náklady na automatický systém jsou návratné celkově asi po 25 letech a to již končí životnost tohoto systému. Takže toto nedává smysl, neboť potom již nemůžou soupravy být použity na jiné lince. Jaký Vy na to máte názor?
K žádnému rozhodnutí ohledně použité technologie ještě nedošlo, prioritní je dohodnout se na způsobu financování.
Martin Dvořák
Alfonz
27 dubna ve 23:20 jsem jel autobusem z letiste ridic autobusu jel 80 az 90 km/h. Ohrozoval lidi v autobusu a okoli taky. Take bych poprosil ridice autobusu aby nekourili v autobusu o prestavce v zime mam znimi pochopeni a ne v lete. Ty autobusy potom smrdi od koure. A zlepsete sluzby cizincum v amsterdamu maj vsechno jasne vysvetleni v anglictine a dalsich jazycich. Dekuji
Pokud toto byl zážitek v autobuse Dopravního podniku hlavního města Prahy, tak se vám za řidiče omlouvám a všichni máme svá práva a povinnosti a dodržování rychlosti a nekouření v dopravním prostředku patří mezi elementární zásady řidiče MHD.
Martin Dvořák
jr
V jakem roce (pokud vubec nekdy - nejsem si jist, zda je to doopravdy treba) predpokladate zprovozneni stanice metra Ruzyne? To same pro stanici metra Motol?
Stanice metra Ruzyně je v původním harmonogramu plánována na rok 2018, ale pevně doufám, že se nám termín podaří zkrátit. Co se týče Motola, tak ten je zahrnut do první etapy a tam by to mohlo být okolo roku 2013.
Martin Dvořák
Jan Novák
Dobrý den,co budete dělat s technickým stavem autobusů?V Praze jezdí karosy 732 s rokem výroby 1989,sice po GO v roce 99 ale i tak je to katastrofa.
Těchto vozidel nejezdí mnoho a jsme ve finální fázi výběru nového dodavatele autobusů.
Martin Dvořák
jana
dobry den, velmi jsem uvitala nove metro v letnanech. rada bych vedela, jaka bude v miste vybavenost, zda se planuji nejake obchody, trafiky a podobne
Plánuje se velmi pestrá občanská vybavenost, včetně trafik, obchodů,kaváren. A budou zprovozněny dle mého názoru v řádu týdnů.
Martin Dvořák
Josef
Dobry den, pane rediteli, proc je ve stanici Strizkov tak malo obchodnich prostor? Provoz stanice bude jiste velmi nakladny, prijem z pronajmu by se jiste hodil. Stanice je sice efektni, ale efektivni asi nebude...
Obchodní prostory budou zprovozněny viz předchozí odpověď.
Martin Dvořák
Petr K.
Dobrý den, pane řediteli. Kdo zadává stavby metra? Dopravní podnik jakožto akciová společnost, nebo Magistrát hlavního města Prahy? A proč se staví v Praze metro i do polí pod zemí? Kolik by Metrostav vydělal méně, kdyby se mimo centrum stavělo metro na povrchu, jako ve všech zemích se silnou protikorupční tradicí?
Dle mého názoru metro po povrchu nejí v pražských podmínkách příliš reálné a i v zahraničí je to pouze v oblastech, kde je to možné a na otázku, proč jsou Letňany uprostřed polí jsme odpovídal. Za prvé je ot příprava pro větvení na další rozvoj, za druhé je to významný dopravní terminál, kde je umístěno velké PR parkoviště s kapacitou 700 vozů a velký autobusový terminál zejména pro příměstskou autobusovou dopravu.
Martin Dvořák
sanborn
Pane Dvořák at autobusy nebo metro uvažujete o navrátu k plastovým nebo dřevěným sedadlům/ ve Vídni jsou/ vzheldem k množství špinavých dělníků a bezdomovců které se dopravnímy prostředky přepravují?
Ano uvažujeme.
Martin Dvořák
Honza
Pouzivam MHD priblizne 2x tydne. Mesicni kupon se mi nevyplati. V cele rade jinych mest (Madrid, Budapest...) existuji balicky nap. deseti jizdenek s omezenou casovou pouzitelnosti (napr. jeden mesic), ktere zvyhodnuji pravidelne cestujici, kterym se nevyplati casovy kupon. Zvazujete moznost zavedeni takovych balicku?
Ano zvažujeme.
Martin Dvořák