Ing. Jana Krajcarová je jednatelkou společnosti CONEO. Má dlouholeté zkušenosti z vrcholových řídících pozic mezinárodních společností jako Master Foods a Sodexo Catering. Je držitelkou několika prestižních certifikátů mezinárodních tréninkových společností, mezi kterými nechybí CIMA A, CIPD London, TASC a další. Je také držitelkou Certifikátu hodnotitele pro Národní registr poradců.

CONEO je vzdělávací a konzultační společnost působící na českém trhu od roku 1996. Její hlavní konkurenční výhoda spočívá ve vlastním konzultačním a lektorském týmu s hlubokou znalostí obchodní i manažerské praxe a v modelování procesů. Svým zákazníkům poskytuje širokou škálu služeb - od tréninkových programů připravených "na míru“ klientovi, konzultací v oblastech rozvoje organizace, organizačních struktur, pracovních postupů, systémů řízení až po sféru řízení lidských zdrojů a provádění personálních, organizačních a procesních auditů. Společnost CONEO je držitelem certifikátu ČSN EN ISO 9001:2001 a je akreditována MVČR v oblasti vzdělávání ve veřejné správě.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Reblik
Chci se zeptat jestli uz na podobne skoleni neni pozde? Vetsina lidi uz "blobou naladu" zaziva na vlastni kuzi. A vetsina managmentu to uz nejakou dobu resi. Takze v cem je prinos vyzkouset si krizi nanecisto? Kdyz uz tu je?
Myslím, že pořád ještě jsme "v procesu řešení krize". Už jsme si všichni něco vyzkoušeli v praxi, nicméně spousta opatření je ještě před námi. Navíc řada firem zatím "pouze" ořezala náklady, a je otázka jestli to stačí a na jak dlouho. Navíc ve velkých firmách se teprve teď dostává krize řízení z TOP úrovně na úroveň středních manžerů.
Jana Krajcarová
Janeček
Dobrý den, jak takový váš kurz vypadá a co se v něm manažeři učí? Děkuji.
Kurz simuluje situaci, kdy na trhu vzájemně soutěží 6 konkurenčních firem v podmínkách nedostatku zdrojů. Každou firmu řídí 3-4 manažeři, a vy můžete být jedním z nich. Po 8-10 letech života firem se jasně ukáží výhody a nevýhody strategických rozhodnutí jednotlivých manažerů. Průběžně každý rok vidíte, jak na tom jste z hlediska financí, co dělá vaše konkurence a jak se vyvíjí trh. Řešíte tedy marketing a obchod, finance, výrobu, lidské zdroje a celkové řízení firmy.
Jana Krajcarová
Nataša K.
Kurz už určitě nějakou dobu probíhá. Jaký je o něj zájem a co si z něj lidé odnášejí?
Ano máte pravdu, s kurzem již jsou dlouhodobé zkušenosti v Evropě a USA, a nyní je zvlášť přizpůsoben aktuálnímu období krize. V předchozí odpovědi jsem nastínila, co si účastníci odnášejí, a k tomu samozřejmě sdílení myšlenek a nápadů na řešení dané situace. Počet účastníků je od 12 do 25 lidí, takže o nápady a myšlenky nebývá nouze.
Jana Krajcarová
brbla
Dobrý den, příprava na možnou krizi by měla být v portfoliu vzdělávacích společností permanentně, ostatně jako příprava na jakoukoliv změnu. Jaká je další nabídka CONEA v této oblasti?
Ano, krizové řízení je téma, které trénujeme i jinými formami. Trénink připravujeme na míru konkrétním firmám a konkrétním krizovým situacím. Tento trénink je otevřený a může být zajímavý právě sdílením pohledů pracovníků z různých firem. Všeobecně ale platí, že krizové řízení by se mělo trénovat zkušenostním způsobem, nikoli pouze výkladem teorií.
Jana Krajcarová
Pan
1) Jaké skutecne prakticke znalosti nebo dovednosti si po absolovani kurzu muzu prinest do praxe? 2) Poradite jak zajistit, aby vedouci pracovnik po takovemto vyskoleni okamzite nevyhledaval pro sebe lepsi pracovni nabidky? 3)Vyplati se vubec v dobe krize investovat do skoleni, kdyz uz je nutne omezit naklady. Neni spise lepsi hledat konkurencni vyhody a komunikovat je - tedy utracet radeji za komunikaci (reklamu, PR)? d.
ad 1) Myslím, že tento bod jsem již zodpověděla výše. Do praxe si přinesete zejména zobecněnou zkušenost v oblastech řízení zdrojů, marketingu a prodeje, a také zkušenost z rozhodování v době krize. Z hlediska teorií Vám pouze doporučíme literaturu a kurz je z 99 % zkušenostní. ad 2) V dnešní době si manažeři si spíše chrání svá pracovní místa a fluktuace se výrazně snížila. Samozřejmě nelze zaručit, že manažer změní pozici. ad 3)To je právě jedna ze strategických otázek. Určitě má smysl velmi sledovat efektivitu vynaložených prostředků na vzdělávání a trénovat jenom to, co je skutečně potřeba. Takže otázka zní: Potřebujeme si nějak ověřit, zda se v době krize správně rozhodujeme? Vynakládání peněz na PR je přesně jedno z témat, kterým se na tréninku zabýváme.
Jana Krajcarová
Markéta
Dobrý den, vyzkoušet si krizi nanečisto? Není to zase jen mediální tah, jak z lidí vytáhnout finance? Myslím, že lidem co již přišli o práci už to ani pomoct nemůže, nebo?
Tento trénink skutečně není určen lidem, kteří už přišli o práci. Jeho cílem je spíše pomoci těm, kteří v rámci své pracovní náplně řídí firmu nebo organizační jednotku, a snaží se, aby jim to co nejdéle vydrželo.
Jana Krajcarová
F.
Dobrý den, jak se se současnou hospodářskou krizí vyrovnává sama společnost Coneo? Díky
To je výborná otázka. V praxi totiž trénujeme to, co sami řešíme a zažíváme. Takže se soustředíme na klíčové činnosti ve firmě a jejich zefektivňování. Rádi se podělíme na tréninku o naše vlastní zkušenosti.
Jana Krajcarová
Zuzana K.
Dobrý den, zajímalo by mě, jakým způsobem je možné změřit efektivitu takovýchto školení? Nebo jakou máte od firem, kde již školení proběhla, zpětnou vazbu? Děkuji za odpověď.
Efektivita těchto tréninků není měřitelná pouze spokojeností účastníků na konci kurzu (ikdyž to nás samozřejmě zajímá), ale zejména jejich výkonem v praxi. Po uplynutí cca 2 měsíců od tréninku se ptáme účastníků a jejich nadřízených jak se trénink projevil či neprojevil na výkonu. V ideálním případě se setkáme na krátkém workshopu a vracíme se ke klíčovým tématům. Konkrétně business simulace (to je i tento kurz) mají velmi dobrou odezvu od nadnárodní korporací. V menších firmách jsou využitelné hlavně pro majitele firem.
Jana Krajcarová
Marek E
Dobrý den. Chci se zeptat s jakými názory na krizi se setkáváte u svých klientů. Existují rozdíly? Děkuji
Ano, existují obrovské rozdíly v názorech na současnou situaci. Krajním extrémem je rezignace některých top manažerů z řad našich klientů, a opačně jsem se setkala s názorem, že vlastně "žádná krize není a vše je jen mediální vlna". Zřejmě záleží na tom,v jakém oboru společnost podniká a o kolik se jí snížily výnosy v porovnáni se stejným měsícem loňského roku. Stejně tak se liší i styly řízení (či neřízení) jednotlivých manažerů.
Jana Krajcarová
Marie
Dobrý den, propouštění, snižování odměn, zkracování úvazků, rušení provozů... a co bude, až krize pomine? Co by měl dobrý manažer dělat, aby krizi zmírnil a přitom myslel na budoucnost? Děkuji a přeji pěkný den.
Máte pravdu, podstatné je myslet nejen na krizi, ale také na to, co bude po ní. Na druhé straně přežití je podmínkou k tomu, aby byla nějaká budoucnost. Jednoduchá instantní řešení prostě neznáme. Ani na tréninku rozhodně neposkytneme "10 dobrých rad", které zaručeně vyřeší problémy všech. Dobrý manažer se především v této situaci učí myslet v širších souvislostech a přemýšlí, jak zvýšit efektivitu a přitom si uchovat zdroje pro budoucnost.
Jana Krajcarová
Vlaďka
Kdo se na kurz hlásí především? Mladší manažeři nebo ti starší? Z jakého rezortu? A kdo by se přihlásit měl především...:-)? Děkuji.
Věk a rezort v tomto případě nehrají žádnou roli. Karty jsou rozdány pro všechny stejně a předchozí zkušenost z řízení je někdy ku prospěchu, ale někdy je spíše svazující. V každém případě by se měli přihlásit lidé, kteří vedou tým, oddělení nebo firmu, a mohou potom v praxi něco ovlivnit. Řadový pracovník může - pokud investuje do svého osobního rozvoje - poznat na vlastní kůži, o čem všem rozhoduje management firmy. Může si vyzkoušet, jestli by to také dokázal.
Jana Krajcarová
Holenda
Dobrý den, jaká firma má šanci přežít krizi bez větší úhony a jaký musí být její management? Jak je to ve firmách, které jsou vašimi stálými klienty? Odráží se v nich plody vaší práce?
Na vaši první otázku neumím obecně odpovědět. Přežít v krizi může i špatně řízená firma, která má to štěstí a funguje v dobrém segmentu trhu. Ve vysoce konkurenčním prostředí a v odvětví, které je krizí nejvíce postiženo, zcela jistě nepřežijí ani firmy, které by se jinak na trhu udržely. Určitě stojí za to se inspirovat příklady manažerů, kteří už mají lecos za sebou - např. Jack Welsh. V jeho knihách najdete spoustu příkladů, jaký by měl být management firmy. U našich stálých klientů se plody odrážejí hlavně tehdy, když se nám podaří skutečně SPOLUPRACOVAT a společně řešit problémy, když můžeme firmu dokonale poznat a vybudovat si důvěru.
Jana Krajcarová
Pavel Š.
Dobrý den. Mám otázku. Jsem majitelem malé firmy a náklady už vic snížit nemohu. Business mě však bavi. Může mi takovýto kurz v něčem pomoci? Odejdu s nějakou strategií, jak na to?
Tak to jste naše spřízněná duše. Strategie pro malou firmu je přesně to, co chceme na kurzu řešit. Je potřeba si i předem připravit varianty strategií, které už máte v hlavě, a v průběhu tréninku si je vyzkoušet. Výhoda tréninku je hlavně v tom, že si můžete bezpečně vyzkoušet vše, do čeho byste se v praxi nepustil, a uvidíte, jaké to bude mít důsledky. Všichni jsme si vyzkoušeli jako účastníci tohoto tréninku např. i bankrot, a rozhodně nás to posunulo.
Jana Krajcarová
A.A.
Kolik takový kurz stojí? A jaké přednosti má váš kurz oproti konkurenci - jistě podobný produkt nenabízíte sami...? Přeju pěkný den
Cena tohoto tréninku je 11 600,- Kč. Trénink je certifikovaný a součástí ceny je zahraniční licenční poplatek. Veškeré materiály jsou v češtině. Obdobný kurz jistě nabízí více firem. Hlavní dvě konkureční výhody jsou: 1) Zkušenostní učení rovná se minimum teorie a maximum praxe (forma business simulace). 2) Simulace probíhá maximálně názornou formou (oproti jiným počitačovým produktům pracujeme s hmatatelnými financemi, objednávkami apod.)
Jana Krajcarová