Citroën ve čtvrtek v Paříži představil výrazně omlazený model C4 Cactus. Ten v nabídce značky nahradí dosluhující kompaktní hatchback C4, jehož výroba skončí v příštím roce. To mimo jiné znamená, že z extravagantního malého SUV s velkými vzduchovými kapslemi Airbump na bocích karoserie se stal méně výstřední kompaktní hatchback.

„To, co jsme u C4 Cactus udělali, není jen facelift v polovině produkčního cyklu, ale téměř úplně nové auto. 80 procent exteriérových prvků je nových,“ řekla při rozhovoru s novináři šéfka Citroënu Linda Jacksonová. Dodala také, že jedním z důvodů pro změnu stylu Cactusu bylo ujištění, že vůz dobře doplňuje stávající portfolio značky.

To se totiž od premiéry v roce 2014 výrazně změnilo – malý hatchback C3 prodělal generační výměnu a nabídku doplnilo malé SUV C3 Aircross. A mít vedle sebe dvě podobně situovaná auta by byl nesmysl. Proto se z C4 Cactus stal více kompaktní hatchback.

„V této třídě musíte přemýšlet o zákaznících, kteří nutně nepotřebují tak výrazný vůz. Snažili jsme proto najít evoluci, která vzduchové kapsle Airbump úplně neodstraní, ale posune je,“ vysvětlila Jacskonová přesunutí unikátního prvku ze středu dveří do jejich spodní části. „V porovnání s předchůdcem je to méně funkční a více stylové řešení. Stále však chrání vůz,“ dodala. Šéfka značky také věří, že se povede restartovat prodeje vozu, který má podle ní větší potenciál než doposud prodaných 260 tisíc kusů.

Komfort na prvním místě

Mimo nového designu se technici Citroënu zaměřili také na jízdní vlastnosti. „Chceme nabídnout nejkomfortnější kompaktní hatchback na trhu,“ předeslala Linda Jackson hned na začátku prezentace nového vozu. Cactus tak dostal jako první vůz s dvojitým šípem v Evropě odpružení s tlumiči s hydraulickými dorazy. Tyto dorazy jsou dva, pro rozpínání a stlačení, přičemž se přidávají ke klasickému odpružení. To tvoří tlumič, pružina a mechanický doraz.

Výsledkem je jízda, při níž vůz příkladně žehlí veškeré nerovnosti. Vedle odpružení došlo také k úpravě sedadel, která mají nyní díky nové pěně optimální tuhost pro delší cestování, a instalaci většího množství izolačních materiálů.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?