Ahold do května změní vzhled Prim a u některých menších prodejen zvětší prodejní plochu případnou dostavbou tak, že jejich nejnižší plocha bude 2500 metrů čtverečních. Sdělila to mluvčí Aholdu Alice Frišaufová.
Ahold provozuje 26 prodejen Prima a 13. května bude otevírat jednu novou prodejnu tohoto typu v Hradci Králové. Primy jsou především v okresních městech ČR.
V rámci sloučení linií Prima a Hypernova se bude dostavba prodejní plochy týkat menší části prodejen. Zhruba dvacet Prim totiž má 2500 až 4500 metrů čtverečních a čeká je tedy jen změna vzhledu a sortimentu. Prodejny budou od května nabízet širší sortiment se zaměřením na čerstvé zboží podobně, jak je tomu ve velkých hypermarketech Hypernova.
Plocha Hypernov po změnách a dostavbách tak bude od 2500 metrů až po současné velké Hypernovy, jejichž průměrná plocha činí 9500 metrů čtverečních. Cílem změny je posílení pozice značky Hypernova, sjednocení sortimentu a optimalizace nákladů.
Letos plánuje Ahold otevření dvou velkých Hypernov, z nichž jedna bude v Ostravě součástí Shopping Parku společnosti Ikea. Celkem by se však řetězec Hypernova po sloučení s Primou mohl rozšířit až o deset prodejen.
Další linií, kterou Ahold provozuje, je supermarketový řetězec Albert, který vznikl sloučením diskontního Sesamu a supermarketového řetězce Mana. Firma chce letos otevřít 13 až 15 supermarketů s tím, že chce posílit především pozici v Praze. Celkový počet jednotek provozovaných společností Ahold tak letos překročí 200.
Ahold v ČR zvýšil v loňském roce tržby téměř o 29 procent na 23,46 miliardy korun. Udržel s i tak pozici největší maloobchodní společnosti v ČR a na žebříčku obchodníků za rok 2000 jej pravděpodobně předčí jen velkoobchodní systém Makro. Ahold Czech Republic je dceřinou společností nadnárodní společnosti Royal Ahold se sídlem v Nizozemsku.

Související