Hotelová společnost Marriott International Inc. se ve čtvrtém čtvrtletí vrátila k zisku. Firmě pomohlo oživení poptávky od firemních klientů a reklamní akce, které přilákaly turisty. Čistý zisk činil 106 milionů USD (2,02 miliardy Kč), tedy 28 centů na akcii, ve srovnání se ztrátou deset milionů USD, neboli tři centy na akcii, ve stejném období předloni. Firma, která provozuje hotely značek Marriott, Courtyard, Ritz-Carlton a Fairfield Inn, to uvedla ve svém prohlášení.
Bez zahrnutí nákladů na restrukturalizaci a dalších mimořádných položek zisk činil 32 centů na akcii. Překonal tak odhady analytiků, kteří očekávali zisk 26 centů na akcii. Celkové příjmy se snížily na 3,38 miliardy USD z předloňských 3,78 miliardy USD. Příjem na pokoj v hotelech otevřených nejméně rok, se však propadl o 13,1 procenta, z toho v luxusních hotelech v Severní Americe o 11,8 procenta.
Na hotelový sektor v USA dolehla ekonomická recese, nejvíce se však podepsala na výkonu luxusních hotelů, které mají na americkém hotelovém trhu zhruba čtvrtinový podíl. Firmy i běžní turisté totiž výrazně omezovali své výdaje, tedy i služební cesty a výdaje za dovolenou. V posledních měsících však hoteliéři uvádějí, že se objevují první známky oživení poptávky, ceny za ubytování však stále zůstávají hluboko pod svým vrcholem.
Oživení v turistickém sektoru bude zřejmě zdlouhavější, protože spotřebitelé se stále obávají recese a nezaměstnanost zůstává na vysoké úrovni. Lidé tak cestují méně, jezdí na kratší cesty a vyhledávají levnější nabídky. Mnoho hotelových společností se proto snaží přilákat turisty nabídkou různých slev, aby si udržela obsazenost.
Za celý rok firma vykázala ztrátu 346 milionů USD, čili 97 centů na akcii. Příjmy klesly na 10,91 miliardy USD z 12,88 miliardy v roce 2008. V letošním roce však společnost očekává zisk v rozmezí 82 centů až 94 centů na akcii. Marriott plánuje v letošním roce představit dvě nové značky - Edition a Autograph Collection, napsala agentura AP.