Příjmy vydavatelů novin ve Spojených státech z reklamy se loni propadly o 27 procent na 27,6 miliardy dolarů (526 miliard Kč), tedy na nejnižší úroveň od roku 1986. Pokles odrážel hospodářskou krizi a přesun zájmu inzerentů k internetu. Uvedla to dnes americká novinová asociace NAA.
V samotném čtvrtém čtvrtletí se příjmy snížily o 24 procent na 7,7 miliardy dolarů. Tempo poklesu tak bylo nejpomalejší za loňský rok, což vyvolalo naděje, že novinový průmysl již má nejhorší propad za sebou, napsala agentura AP.
Roční příjmy amerických novin z reklamy se od roku 2006 snížily o téměř 22 miliard dolarů, tedy zhruba o 44 procent. Prodej reklamy je přitom klíčovou součástí celkových příjmů novin.
Příjmy novin z reklamy klesají již delší dobu hlavně kvůli odklonu zájmu k levnějším reklamním alternativám, jako je internet. Tam se v poslední době obrací i stále více čtenářů. Situaci výrazně zhoršila ekonomická recese, která přiměla firmy šetřit a méně inzerovat.