Co může přispět k budování a posílení vaší osobní značky? Evelyn U. Salvador, která je mj. kariérním koučem s více než dvacetiletou praxí v pomoci lidem, kteří hledají nové místo a je členem řady význačných amerických profesních asociací , navrhuje ve své knize Step-by-Step Cover Letters tyto postupy:

1. Staňte se odborníkem ve své oblasti. Tento bod je asi nejdůležitější pro budování osobní značky. Chce to však vybudovat si v dané oblasti důvěryhodnost a dát o sobě vědět. Jak? Možností je řada: psaní článků publikovaných v odborných časopisech, vystupování na konferencích a v médiích, ale také je dobré, když vás jako experta citují média.

2. Získejte více znalostí a zkušeností, vzdělávejte se. Bez ohledu na to, kolik toho už víte, můžete se dále vzdělávat. Nejprve si zjistěte, co chcete, aby vaše značky symbolizovala. Pak se rozhodněte, co je třeba se naučit a rozviňte strategii, jak toho dosáhnout. Pro osobní značku musíte mít určité tituly, koncese a certifikace. Těm se věnujte.

3. Hledejte další příležitosti jak posílit svou značku. Dívejte se, zda se můžete zapojit do nových úkolů, projektů nebo příležitostí ve vaší oblasti.

4. Dělejte si aktuální přehled vašich úspěchů. Vybírejte informace z vašich pracovních hodnocení: zpráv o prodeji, komentáře zákazníků, získané patenty a další ocenění. Dělejte si pro sebe kopie a jejich seznam, abyste z něj mohli vždy sestavit to, co potřebujete.

5. Vytvořte si kvalitní životopis a doprovodný dopis. Měl by obsahovat kvalifikace, přenositelné dovednosti, klíčové úspěchy, vzdělání...

6. Připravte si sdělení o sobě. Vypracujte si vzkaz o své osobní značce v nejstručnější formě.

7. Budujte sítě a propagujte se při každé příležitosti. Pokaždé, když někoho nového potkáte, využijte své osobní sdělení a informujte tuto osobu o tom, co děláte.

8. Nepodceňujte sociální sítě. Využívejte jich, ale buďte obezřetní. Například LinkedIn je sociální sítí, kterou odborníci v HR (lidských zdrojích) využívají pro výběr kandidátů, oslovují je a pak jim i nabízejí místa.

9. Staňte se tím, na koho se budou lidé obracet. Spolupracujte se svou profesní komunitou a nabízejte pomoc, je-li to potřeba.

10. Budujte osobní i on-line vztahy. Vyhledávejte informační hovory v podnicích vašeho zájmu, posilujte svá on-line fora.

11. Neustále posilujte svou značku. Myslete na ni v každém okamžiku - při své činnosti, ve svých slovech, ve způsobu oblékání a chování. Čím více způsoby ji budete připomínat a čím častěji, tím bude silnější.

12. Monitorujte svou on-line prezentaci. Využijte například vyhledávač Google a všechny citace o své osobě přezkoumejte. Jde o to, aby váš obraz na internetu odpovídal vaší značce.

13. Vytvořte si on-line životopis a portfolio. Může obsahovat životopis, profesní poslání, články, které jste publikovali, přepisy vašich veřejných vystoupení...

14. Postupně svou značku kultivujte. Čím silnější bude vaše značka, tím úspěšnějším budete.