Rupertu Murdochovi došla trpělivost. Po skandálu, který se týkal systematického odposlouchávání telefonů například příbuzných obětí teroristických útoků, rodin britských vojáků padlých v Iráku nebo Afghanistánu nebo dokonce členů královské rodiny, se mediální magnát rozhodl ukončit činnost bulvárního nedělníku News of the World.

Na tiskové konferenci to oznámil ředitel vydavatelství News Corporation pro Evropu a Asii James Murdoch. 

,,News of the World se věnují profesi, která má ostatní kontrolovat a hnát je k odpovědnosti," uvedl v nečekaném oznámení Murdoch. "Zklamaly však, když došlo na ně samé." 

 

Poslední číslo News of the World by mělo vyjít tuto neděli. James Murdoch uvedl, že výnos z posledního vydání půjde na charitu. Úřad britského premiéra uvedl, že neměl s rozhodnutím nic společného.

Murdoch je silně kritizován

Kritizován za pochybení bulvárního listu je především majitel nedělníku a mediální magnát Rupert Murdoch, který se snažil skandál ustát tvrzením, že činy jeho podřízených byly "politováníhodné a nepřijatelné".

Murdoch navíc přichází o hodně peněz. Odhalení totiž vyvolala vlnu odporu a někteří inzerenti stáhli z nedělníku své reklamy - automobilky Ford a Vauxhall, cestovní kancelář Virgin Holidays či banka Halifax a ve čtvrtek se k nim přidal  třeba třetí největší britský řetězec samoobsluh J. Sainsbury, energetická společnost Npower, telefonní společnost O2 a lékárenská Boots.

Nová odhalení vedla i k výzvám po odstoupení Rebeky Brooksové z čela News International - vydavatele News of the World. Brooksová patří k Murdochovým nejbližším spolupracovnicím.

Skandál dopadá i na některé politiky

Pod tlak se dostal také britský premiér David Cameron. Vydavatelství předalo policii několik e-mailů dokazujících, že v letech 2003-2007 zaplatilo několika policistům desítky tisíc liber. Pro premiéra je nepříjemné, že podle BBC platby policistům schvaloval v té době osobně tehdejší šéfredaktor Andy Coulson, který byl ještě nedávno mediálním poradcem Davida Camerona.

Šéf labouristů Ed Milliband proto obvinil premiéra z "katastrofální chyby v úsudku", když Coulsona zaměstnával.

Cameron je také teď pod tlakem, aby nepovolil převzetí britské televizní společnosti BSkyB Murdochovou společností News Corporation.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru