Konkurenční boj mezi sociálními sítěmi se v poslední době vyostřuje. Uživatel na tom vydělává. Poskytovatelé těchto služeb hledají nové možnosti jak přitáhnout další uživatele a proto nabízejí nové služby. Týká se to i vyhledávání nové práce - oslovování firem i kandidátů. V poslední době si to uživatelé sítí jako je například Facebook či LinkedIn již mohou vyzkoušet.

Monster a Facebook spolupracují

Monster, světová jednička on-line trhu práce, spouští aplikaci BeKnown, první skutečně globální Facebook aplikaci pro profesní networking. Nabízí tak spojování lidí a pracovních příležitostí na největší a nejužívanější sociální síti.

Aplikace BeKnown vytváří profesní síť na Facebooku, přičemž umožňuje zachovat vaše přátele odděleně od profesních kontaktů. Přímým propojením se službou Monster otevírá dveře ke stovkám tisíců zaměstnavatelů a více než milionu aktivních nabídek práce. Veškeré tyto nabídky je možné interaktivně prohledávat a sdílet s vlastními kontakty, přáteli.

BeKnown přináší větší kontrolu nad on-line správou profesního a osobního života sdíleného na sociálních médiích.

Výzkum, který provedla společnost KRC Research v červnu 2011 mezi 4 017 dospělých Evropanů, kteří jsou buď v současné době zaměstnáni nebo hledají práci, poukazuje na skutečnost, že dvě třetiny (67 %) zaměstnanců v Evropě je nespokojeno s mícháním přátel a profesních kontaktů na sociálních sítích. Toto rozladění je oprávněné, jelikož jeden ze tří (35 %) dotázaných čelil, nebo zná někoho, kdo takto čelil závažným problémům, kdy kolegové z práce shlédli příspěvky na sociální síti daného uživatele.

Z toho více než polovina dotázaných (51 %) čelí trapné situaci, kdy se chce kolega/kolegyně z práce připojit k vaší síti, ale vy jej/ji nechcete vůbec do vaší sociální sítě začlenit. Další běžná situace, která se dotýká jednoho ze tří respondentů, nastává, když kamarádi vkládají příspěvky na zeď (38 %) nebo fotky (37 %), které nejsou zrovna určeny vašemu zaměstnavateli.

Důležité je oddělení práce a soukromí

"Všichni máme nějakého kamaráda, kterého bychom nikdy nedoporučili na pracovní pohovor nebo nepředstavili svému šéfovi. Tak proč tyto dva míchat v on-line sítích dohromady? Také proto nyní přinášíme nabídky práce a zaměstnavatele na síť Facebook, kde nikdy předtím nebylo snadnější oddělit sdílený osobní život od toho profesního. S využitím Beknown je nově možné na Facebooku oslovit a připojit do své sítě miliony lidí, kteří mohou efektivně přispět k rozvoji pracovní kariéry a k zásadnímu obohacení pracovních i profesně odborných kontaktů", komentuje Ladislav Hadáček, ředitel pro východní Evropu ve společnosti Monster Worldwide.

Výhody pro stávající uživatele

Vyřešit dilema týkající se kombinace přátel a rodiny s profesními kontakty.

Vidět, kdo je z profesních kontaktů propojený na společnost či pracovní nabídku, o kterou se zajímají.

Budovat svoji profesní síť ze stávajících Facebook kontaktů a z kontaktů jiných sociálních sítí.

Poskytovat a přijímat profesní doporučení, a tak usnadňovat zaměstnavatelům spojení kandidáta s vhodnou pracovní nabídkou.

Vyhledávat ve více než milionu pracovních nabídek, aniž by opustili aplikaci Facebook.

Velmi brzy využívat funkci Program doporučení zaměstnanců (SRP).

Výhody pro zaměstnavatele

Otevírá obrovský globální zdroj potenciálních talentů na Facebooku - aktuálně přes 700 milionů uživatelů Facebooku zahrnuje nejrůznější profesní, věkové, příjmové i národnostní skupiny.

Přináší nové příležitosti zviditelnění s důrazem na nábor zaměstnanců a představuje nabídky práce vysoce aktivnímu publiku.

Zvyšuje příležitosti interakce s takzvanými pasivními kandidáty, neboť uživatelé BeKnown sledují aktivitu zaměstnavatelů v této síti i jejich pracovní nabídky.

Aktivuje síť náborových pracovníků a zaměstnanců jako zdroje doporučení potenciálních zaměstnanců.

LinkedIn nechce zůstat pozadu

Profesní sociální síť LinkedIn v březnu letošního roku zveřejnila, že už dosáhla hranice 100 milionů uživatelů a jejich počet roste tempem kolem milionu týdně. Síť se zaměřuje na odborně kvalifikované pracovníky a uchazeče o práci.

Následně společnost LinkedIn představila nástroj, který umožní lidem hledajícím práci zažádat o neobsazené místo posláním svého profilu přímo eventuálnímu zaměstnavateli.

Zpuštěním zvláštního programu je pokusem LinkedIn udržet své služby před svými konkurenty, jako je Google+ či zmíněná společná aplikace společností Monster a Facebook, kteří umožňují uživatelům oddělovat kontakty podle profesních kategorií.

Program známý jako Apply With LinkedIn umožňuje zaměstnavatelům přidat tlačítko k on-line výpisu pracovních míst stejně jako žadatelé na něj mohou kliknout a poslat informace přímo dané společnosti. Žadatelé mají příležitost přizpůsobit osobním potřebám informace v motivačním dopise.

Zaměstnavatelům, to "umožní lépe stanovit priority," říká pro Reuters Deep Nishar, seniorní viceprezident LinkedIn pro produkty a zkušenosti uživatelů.

Do určité míry nová služba zefektivní proces, který už existuje, říká Nishar. Například potenciální zaměstnavatelé často už zkoumají došlé profily uchazečů na LinkedIn k tomu, aby zjistili, zda někdo zná uchazeče v jejich firmě.

Perspektivní zaměstnavatelé už využívají služby včetně filmové služby Netflix, denně sdílejí službu LivingSocial, fotografickou stránku Photobucket a samozřejmě i vlastní LinkedIn.

LinkedIn, jak už bylo řečeno, má 100 miliónů uživatelů, ale většina z nich nenavštěvuje tuto stránku pravidelně. Nový program Apply With LinkedIn přiměje lidi hledající místo aktualizovat své profily automatickým upozorněním na datum jejich poslední aktualizace.