Tisíce lidí od Tokia po Paříž, od New Yorku po Moskvu otevřely včera láhve tradičního mladého vína Beaujolais Nouveau, které letos slaví 60. narozeniny. Podle odborníků se jedná o velmi dobrý ročník a vinaři doufají, že se vína prodá více než loni.
V Česku jej ale válcuje moravské i české Svatomartinské, a dokonce i burčák. "Zatímco v roce 2005, kdy se o značku začal starat Vinařský fond, se Svatomartinského vína v České republice prodalo jen 125 tisíc lahví, loni to bylo již 1,6 milionu lahví. U Beaujolais to byla zhruba jen desetina," popisuje vztah Čechů k mladým vínům předseda Svazu vinařů České republiky Jiří Sedlo.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi