Tisíce lidí od Tokia po Paříž, od New Yorku po Moskvu otevřely včera láhve tradičního mladého vína Beaujolais Nouveau, které letos slaví 60. narozeniny. Podle odborníků se jedná o velmi dobrý ročník a vinaři doufají, že se vína prodá více než loni.

V Česku jej ale válcuje moravské i české Svatomartinské, a dokonce i burčák. "Zatímco v roce 2005, kdy se o značku začal starat Vinařský fond, se Svatomartinského vína v České republice prodalo jen 125 tisíc lahví, loni to bylo již 1,6 milionu lahví. U Beaujolais to byla zhruba jen desetina," popisuje vztah Čechů k mladým vínům předseda Svazu vinařů České republiky Jiří Sedlo.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se