Vědci astrofyzikálního centra v americkém státě Massachusetts objevili zcela nový druh planety, která není tvořena plynem, horninami ani jinými obvyklými materiály, ale vodou.

Nese označení GJ1214b a vědci ji znají už od roku 2009, kdy byla objevena během projektu MEarth. Měří sice asi 2,7krát víc než Země, ale zároveň méně než plynní obři jako Jupiter, což jí vyneslo přezdívku „Super Země.“

Od naší planety je vzdálena 40 světelných let a obíhá okolo hvězdy – takzvaného červeného trpaslíka – v souhvězdí Hadonoše.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

• Američtí astrofyzikové objevili první planetu, která je tvořena z větší části vodou. Její teplota přesahuje 200 stupňů Celsia. Na vzdálené planetě by se tak mohly vyskytovat látky jako "horký led" či "supertekutá voda", s nimiž se na Zemi nesetkáváme.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.