Nedostatečná podpora rozhodovacích procesů je nejčastěji citována mezi výrobními společnostmi jako kritická bariéra růstu, tvrdí průzkum IDC Manufacturing Insights, který byl proveden mezi 378 výrobními podniky z automobilového průmyslu, strojírenství, high-tech elektroniky a leteckého průmyslu, Studie sponzorovaná společností Infor.s podtitulem Snaha o dosažení provozní dokonalosti: akcelerace obchodních změn prostřednictvím nové generace ERP systémů zdůrazňuje, že k dosažení růstu výrobci potřebují analyzovat všechny dostupné informace, aby maximalizovali transparentnost a hodnotu informací a vyhodnotili dopady na podnikání. Avšak neadekvátní podpora ze strany informačních systémů, nízká kvalita dat a nedostatečná integrace s partnerskými systémy jsou hlavními překážkami ke zlepšení rozhodovacích procesů.

Studie dále zdůrazňuje, že podle 60 % respondentů současné podnikové procesy a IT systémy limitují zlepšení rozhodování, které je nezbytné k dosažení provozní dokonalosti. Navíc postrádají spolupráci ve stylu sociálních sítí v rámci existujících ERP systémů, což eliminuje snahy vedoucí k vytvoření funkční podpory rozhodování. Nejvýše na seznamu přání výrobních podniků stojí rychlejší podnikové procesy, informace a v reálném čase a spolupráce – jakožto klíčové faktory k dosažení efektivnějších pracovních procesů a kvalitnějšího rozhodování.

Průzkum byl proveden v říjnu 2011 mezi výrobními podniky v USA, Velké Británii, Francii, Německu, Itálii, Brazílii, Číně, Indii, Japonsku, Kataru, Saudské Arábii, Sjednocených arabských emirátech a Rusku.

Novinky
Podle studie IDC se bariéry lepšího rozhodování liší podle jednotlivých odvětví; zatímco letecké a strojírenské podniky trápí roztříštěnost dat umístěných v různých systémech (67 % letecké a 68 % strojírenské), automobilové společnosti poukazují na nedostatečnou integraci partnerských systémů (77 %), a sektor high-tech a elektrotechniky doplácí na chybějící či nepřesná data.

Jako klíčové faktory lepší podpory rozhodování jsou napříč všemi odvětvími a regiony nejčastěji citovány rychlejší podnikové procesy (85 %), přístup k informacím v reálném čase (60 %) a lepší spolupráce (60 %).

Spolupráce a komunikace na úrovni sociálních sítí jsou stále častějším předmětem diskuse v rámci výrobních společností. I když tento požadavek není zatím dominantní (pouze 4 % firem jej jmenovalo na prvním místě), celkově byl mezi všemi požadavky jmenován jako druhé největší omezení existujících ERP systémů, což předznamenává důležitost sociálních ERP prostředí pro zvýšení podnikové produktivity. 35 % respondentů také prohlásilo, že mobilita a sociální sítě do budoucnosti kompletně transformují způsob práce.

V příštích třech letech bude pro výrobní organizace kritická rychlost. Rychlejší reakce na změny je vyžadována zejména v leteckém průmyslu (71 %) a high-tech a elektrotechnickém průmyslu (78 %), stejně jako zefektivnění procesů vedoucích k provozní dokonalosti (72 % všech výrobců). Ke krátko- a dlouhodobým ERP potřebám dále patří detailnější přehled (58 %) a lepší úroveň spolupráce (42 %).

Komentář IDC:
„Současné ekonomické prostředí se vyznačuje nižším růstem a zdá se, že výrobní společnosti na tyto výzvy odpovídají zvýšením rychlosti a flexibility všech svých aktivit,“ řekl Pierfrancesco Manenti, vedoucí projektu IDC Manufacturing Insights v regionu EMEA. „Ale i když jsou si organizace plně vědomy potřeby rychlé inovace k získání vyšší konkurenceschopnosti, jen těžko dokáží tyto vize realizovat kvůli neadekvátní IT podpoře a následné neschopnosti okamžitě reagovat na požadavky. Ambiciózní společnosti proto musejí změnit své systémy směrem k vyšší rychlosti a společnému rozhodování, aby mohly podporovat inovativní růstové strategie.“

Komentář Infor:
„Kvalifikovanější a rychlejší rozhodování vede k lepšímu řízení organizace a s ohledem na nízkou úroveň růstu je potřeba být flexibilní jako nikdy dříve,“ řekl Andrew Kinder, ředitel produktového marketingu ve společnosti Infor. „Prostřednictvím kombinace transakčních dat a kontextuální inteligence dokáží technologie podporovat rozhodování nejen rychleji, ale také lépe a kvalifikovaněji.“ Je důležité poznamenat, že poprvé výrobní společnosti zmiňují technologie sociálních sítí jako integrální komponentu nástrojů pro rozhodování, přičemž více než jedna třetina z nich tvrdí, že rozvoj sociálních sítí jim umožňuje myslet odlišně a efektivně měnit způsob práce zaměstnanců.“