Přes 70 expertů vysvětluje, proč by data vlastně měly lidi zajímat a tím lidi myslí čtenáře i novináře. V Perugii oficiálně představili první Příručku datové žurnalistiky (Data Journalism Handbook).

Část z ní je k vidění zdarma na adrese Datajournalismhandbook.com.

Tištěná verze bude hotová v několika dnech a bude stát 24 euro. Plná elektronická verze bude stát zhruba polovinu.

priruckaTo nejdůležitější, co v příručce najdete, jsou příklady, jak média zpracovala konkrétní kauzy. Třeba to, jak se podařilo deníku Guardian zachytit na mapách nepokoje v Británii. (http://datajournalismhandbook.com/1.0/en/case_studies_8.html)

V dalších částech jednotlivé redakce odpovídají na to, kde data získat, jak jim rozumět, jak v nich najít příběh, jak je zveřejnit ale i na to, kde v newsroomech datoví žurnalisti sedí. Například jak je to v BBC (http://datajournalismhandbook.com/1.0/en/in_the_newsroom_1.html)