Jak uvádí strategie mezinárodní konkurenceschopnosti České republiky je růst české ekonomiky v posledních dvaceti letech doposud založen především na přílivu zahraničních investic využívajících příznivou kombinaci ceny a kvality vstupů. Cenová konkurenční výhoda ČR však postupně klesá a do budoucna bude k udržení růstu a zaměstnanosti klíčová schopnost firem rozvíjet svou konkurenční výhodu na základě vlastních inovací a podnikavosti, za které budou zákazníci na světových trzích ochotni platit. Nadále tedy bude růst význam inovačně zaměřených firem, které budou na globálních trzích schopné konkurovat nejen cenou, ale především jedinečnými vlastnostmi a vysokou kvalitou svých výrobků a služeb a schopností včas reagovat na nové příležitosti ve vysoce proměnlivém prostředí světových trhů. V tom se snaží aktivně českým podnikatelům pomáhat také Ministerstvo průmyslu a obchodu svými programy na podporu podnikání a inovací.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se