Po parkovacích zónách v centru Prahy a městských částech 2, 3 a 7 plánuje nalajnovat modré čáry na svých silnicích i pátá a šestá městská část.

Nejde jen o službu rezidentům, ale i o výnosný byznys. Pokud řidič v zóně zaparkuje neoprávněně, na odtažení auta vydělá odtahová služba, radnice, magistrát i městská policie.

Server IHNED.cz a HN kompletně zmapovaly celou situaci. Dnes nabízí rozhovor čtenářů s prozatímním ředitelem Městské policie v Praze Ludvíkem Klemou. 

"Strážník se vrací na parkoviště, chce mít dobře splněnou práci a mezi to patří i počet odtahů. Kouká, že mu tam stojí tři auta, tak je odtáhne," vysvětluje Klema. Připouští, že se odtahové firmy možná s městskými policisty domlouvají, ale nejde prý tomu zabránit.

Asi dvě třetiny odtahů představují právě "načerno" zaparkovaná auta v modrých zónách. V městské části Prahy 7 bylo jen v roce 2011 odtaženo celkem 5 200 aut, z toho pět tisíc z modré zóny.

Ještě jedno pravidlo vyplývá ze statistik odtahů. Nejvíce aut zmizí z ulic, které těsně sousedí s odtahovým parkovištěm. V tom nevidí pověřený ředitel pražských strážníků Ludvík Klema problém, naopak to považuje za logické.


 

Proč je nutné auto z modré zóny rovnou odtáhnout a nestačí mu dát pokutu? Jak je možné, že se strážníci s odtahovými firmami domlouvají a proč tomu nejde zabránit? S kolika firmami má Praha na odtahy smlouvy a kdo rozhoduje, která společnost si pro auto přijede? Jak řešit parkování, když nejste místní? A jak postupovat, když auto nenajdete na svém místě?

Na vaše dotazy odpovídal šéf pražských strážníků Ludvík Klema.

Online rozhovor

  Obnovit
Čtenářský dotaz
Dobrý den, poraďte mi. Před dvěma lety mi na Smíchově odtáhli auto, ihned při převzetí jsem musela zaplatit přes 2 tisíce korun, přestože jsem s údajným spácháním přestupku nesouhlasila. Když jsem byla předvolána k řešení přestupku (resp. přišla jsem sama), odmítla jsem vinu a věc byla předána ke správnímu řízení. Tehdy jsem se ptala, jak to bude s vrácením peněz za odtažené auto, bylo řečeno, že se tak stane souběžně s řízením. K jeho účasti jsem však vyzvána dodnes nebyla. Jak a na kom mám vymáhat dle mého názoru protiprávně zaplacený poplatek? děkuji za odpověď Finsterová
Ludvík Klema
Poplatek a případná pokuta za přestupek jsou dvě oddělené věci. Pokud jste přesvědčena, že jste poplatek musela zaplatit neoprávněně - obraťte se písemně s žádostí o vrácení poplatku na organizaci Správa služeb hl.m.Prahy, Praha 8, Kundratka 19
Čtenářský dotaz
Dobrý den, proč jsou odtahována vozidla, která sice špatně parkují, ale provozu nebrání? Nestačila by jen pokuta? Jaký zisk má odtahová služba z jednoho odtahu? Máte mezi majitely odtahové služby kamarády? Máte pocit, že městská policie byla zřízena proto, aby jediné, co dělala, bylo odtahování vozidel? Zdá se vám správné, že strážníci jsou hodnoceni na základě počtu jimi zařízených odtahů? Nebylo by lepší, kdyby se městká policie zrušila? Jaké je vaše vzdělání a kvalifikace?
Ludvík Klema
Městská policie nijak nefiguruje ve smluvních vztazích s "odtahovými" firmami, Odtahována-resp.nařizován odtah strážníky je u vozidel, kterými je páchán přestupek a u nichž jsou splněny zákonné podmínky pro odtah. Strážníci dělají jen svoji práci a nerozumím, proč jsou za toto kritizováni - právní normy - tedy pravidla přeci stanovuje někdo jiný . U strážníka , jehož pracovní náplní pro danou směnu je nařizování odtahů a kontrola respektovanosti dopravního značení je zcela na místě, aby byl , mimo jiné, hodnocen i za to, zda v jeho úseku je při jeho působení respektovanost a s tím do jisté míry souvisí i odtahy.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, V okolí Anděla a Knížecí strážníci nesprávné parkování pokutují a automobily odtahují. V přilehlé ulici Ostrovského před Ženskými domovy a Vibrocentrem ale auta parkují celý den na chodníku a strážníci je bez pokutování obcházejí. Přitom hlídané parkoviště je 100 metrů za rohem. Povolení parkovat na chodníku alespoň po dobu vykládky by velmi pomohlo dodávat zboží do obchodů. Kolik prosím takové povolení stojí a kde si jej mohu koupit? Děkuji a jsem s pozdravem
Ludvík Klema
Parkování na chodníku samo o sobě není přestupkem pro který strážník vždy může nařídit odtah - musí být splněna podmínka "překážkyů, pokud je splněna - i tato vozidla jsou odtahována. Pokud není splněna, je věc řešena za využití tzv.botičky, nebo výzvy za stěrač. Pokud je řidič strážníkem zjištěn na místě, věc je uzavřena v blokovém řízení.
Čtenářský dotaz
Mám průkaz ZTP/P a vozidlo označeno. Mohu zaparkovat v modré zóně? Nejsem z Prahy a občas potřebuji něco vyřídit. Vyhrazených parkovišť je málo a zpravidla obsazena.
Ludvík Klema
S tímto označením - průkazem můžete ve vztahu k "zónám" parkovat pouze na místech tam vyhrazených pro ZTP/P. JInak pro vás platí bohužel stejná pravidla jako pro ostatní řidiče - tedy pokud chcete parkovat v tzv.modré zóně musíte si zakoupit stírací kupón, který vám toto umožňuje i když nejste rezidentem.
Čtenářský dotaz
Nemyslíte že je v Praze těch modrých zon trochu moc? Jak má člověk, co jezdí do Prahy za prací někde zaparkovat, když jsou skoro všude modré zóny. Proč nepřiznáte, že se strážníci podílejí společně s odtahovými společnostmi na okrádání občanů.
Ludvík Klema
Jestli mám dobré informace, uvažuje se o dalším rozšířením zón do dalších městských částí. MP hl.m.Prahy není účastníkem těchto řízení a není od ní ani vyžadováno stanovisko k tomuto, Rozhodně odmítám, že by jsme se jako organizace, nebo kolegové strážníci podíleli na "okrádání" nebo něčem podobném.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, v modrých zónách je odtaženo každé nesprávně parkující auto. Ale mimo zóny se nařizují odtahy pouze pokud vozidlo tvoří překážku provozu, do čehož podle výkladu strážníků nespadá parkování na chodníku (zůstane-li okolo průchod, byť úzký), parkování ve vyhrazeném cyklopruhu apod. Jak při takovém přístupu chcete vyvrátit názor, že odtahy slouží pouze pro podporu byznysu vybraných firem. Druhá otázka: Před domem Vršovická 27 pravidelně parkují auta na zákazu zastavení. Volám tam hlídku i několikrát do měsíce, ale na žádost o pravidelnou kontrolu mi bylo řečeno, že je lepší, ať pokaždé hlídku zavolám sám. Opravdu není MP schopna pravidelné kontroly a potřebuje k tomu hlášení občanů?
Ludvík Klema
Rozhodně není v modrých zónách odtaženo KAŽDÉ nesprávně parkující auto - to není prostě pravda. ANO mimo zóny a vyhrazená parkoviště určují platné právní předpisy, že musí být pro odtah splněna podmínka "překážky" - to si nestanovili ani strážníci, ani policisté - kteří takové odtahy nařizují, tuto podmínku ale musí beze zbytku ctít a nesmí jednat nad rámec zákona. Z pohledu strážníků toto vyvrátím jednoduše - nemáme žádný podíl z pokut, ani z poplatků za odtah, či parkovného, nemáme žádný smluvní, ani obdobný vztah s žádnou ze soukromých společností realizujících odtahy. Já osobně jsem příznivcem toho, aby veškeré odtahy byly prováděny v Praze "městskou" společností - tedy SSHMP a to jejími odtahovými vozidly. OŘ MP Praha 10 nedisponuje pravidelně odtahovou technikou (ani další městské části) - prací strážníků by prioritně opravdu neměla být "doprava". V rámci hlídkové činnosti strážníků tedy jsou takové odhalené přestupky řešeny (nutně to ale nemusí být i odtah). Tedy kontrolou GPS jsem se před 5 minutami přesvědčil, že každý den je v této lokalitě pravidelná hlídková činnost strážníků - odpovídám tedy ANO jsme schopni kontrolní činnost zajistit a zajišťujeme ji.
Čtenářský dotaz
Proč není možné (třeba aspoň o víkendech) parkovat v modré zóně s lítkem o zaplacení z automatu? Nezřídka nastává situace, že v ulici s modrou zónou stojí jedno dvě auta, vedlejší placené parkoviště je zcela plné a řidič auto potřebuje zaparkovat právě tady a nikoli o kilometr dál (na jiném placeném parkovišti).
Ludvík Klema
Nemohu komentovat něco, na čem jsem se nepodílel a kdy nemusím znát všechny záměry a plány a důvody. ALE obecně platí, že pro parkování návštěvníků jsou zóny oranžové a zelené (tedy zde si toto parkování můžete zaplatit a k tomuto byly zóny také zřízeny). MODRÉ zóny - rezidentní, ale byly zřízeny prioritně pro rezidenty a jako přidaná hodnota v nich je možnost parkování i nerezidentům - zakoupením a umístěním časově omezeného stíracího kupónu. Právně má modrá zóna charakter "vyhrazeného parkoviště" - tedy po 3 minutách stání na této je jediným hlediskem oprávněnost - pokud je takové stání neoprávněné, bez ohledu jestli v okolí jsou nebo nejsou volná místa, dopouští se řidič přestupku. Je to obdobné, jako když by někdo neoprávněně nad 3 minuty stál na vyhrazeném parkovišti pro státní instituci, soukromý subjekt, zdravotnické zařízení atd. - a zde zákon jednoznačně určuje, že je možný odtah.
Čtenářský dotaz
Dobrý den pane Magistře Klemo, Chci se zeptat, zda strážníci budou i v dalších lokalitách nekompromisní jako v současných modrých zónách. Jinak Vám držím palce v konkurzu, lepšího člověka na post strážníků v naší metropoli neznám. Vy máte Prahu rád a bezpečnost pražanů Vám není lhostejná, nejste totiž papaláš, ale praktik, který si vybral skvělý tým kolem sebe.
Ludvík Klema
Strážníci rozhodně nejsou v modrých zónách nekompromisní - odtáhnou jen část neoprávně zaparkovaných vozidel a obecně v Praze strážníci řeší jen zlomek dopravních přestupků - (kapacitní důvody, reálný život v metropoli). Ale rozumím asi co máte na mysli - a uznávám, že zónám už z principu a logiky věci (pro udržení respektovanosti - což je naším úkolem a v tomto nám Policie ČR nemůže pomoci) věnujeme jako MP zvýšenou pozornost. Ujišťuji Vás ale, že pokud to jen trochu jde snažíme se v posledních měsících věnovat maximální pozornost veřejnému pořádku a předcházení tzv.pouliční kriminality. Děkuji Ludvík Klema
Čtenářský dotaz
Vážený pane veliteli, připadá vám cena 120 Kč za dvě hodiny (menší jednotka nelze) za "návštěvnické" parkování v modré zóně, přiměřená? Počet "zelených a oranžových" míst je jinak naprosto nedostačující. Kdyby k vám do modré zóny chtěli přijet autem na víkend příbuzní z druhého konce republiky, co byste jim doporučil za řešení? Tipnu si že zaparkovat v nejbližší přilehlé čtvrti bez zón, že.
Ludvík Klema
Nemohu a ani nechci hodnotit tuto cenu - i já ji ale platím když chci parkovat v centru. Za mnou příbuzní a známí jezdí - využívají času , kdy zóny nejsou platné (je na značkách) a docela to dostačuje, v jiných časech nechávají auta v místě mého bydliště a během pár minut jsou MHD v centru. V tomto rozhodně problém nevídím . Já když jedu na výlet do jiného krajského města a někdy i do ještě mnohem menších měst, tak vždy musím také zaplatit za parkování.
Čtenářský dotaz
"Šéf pražských strážníků: Policista si nevybírá. První auto, co uvidí, odtáhne." Lide nadavaji na pochuzkaze v ulicich, ale ryba smrdi od hlavy, ne? Jak hodlate situaci zlepsit, prosim Vas?
Ludvík Klema
Dá se zlepšit jedině tehdy, když strážníci nebudou mít jako svůj úkol činnosti dohled nad zónami a vlastně obecně dohled nad nesprávným parkováním - nejsem polulista - tedy myslím, že v nejbližších měsících to není reálné. To není úkol , který jsme si vybrali. Kdyby tento dohled a represi, stejně jako u měření rychlosti, v dostatečné míře zajišťoval někdo jiný, mohlo by se značné množství strážníků věnovat jiným věcem (nemohu a nechci posuzovat , jestli důležitějším) - TOMU TAK ALE NENÍ!!!
Čtenářský dotaz
Dobrý den, chci se zeptat, jak je možné, že se na činnosti MP, která je placena z daní, legálně obohacují soukromé firmy zajišťující odtah "neoprávněně" zaparkovaných vozidel. Slovo neoprávněně dávám do uvozovek záměrně, jelikož si myslím, že MP jednoduše parazituje a vydělává na tom, že v Praze je katastrofální nedostatek parkovacích míst. Kromě toho by mě zajímalo jaký procentuální podíl strážníků MP je pravidelně vyčleněn na zajišťování odtahu vozidel, protože musím říct, že zejména na Praze 1 a 6 nevidím strážníky MP nikdy u žádné jiné činnosti než je s prominutím buzerování za špatné parkování tam, kde je parkovacích míst nejméně a výběr pokut je tak spolehlivě a trvale zajištěn.
Ludvík Klema
Už jsem ve většině odpověděl v předchozích odpovědích. Procentuelní vyjádření vás asi překvapí, ale "odtahům" se pravidelně z naší strany věnuje řádově 20 strážníků na každé směně (v rámci směny slouží cca 450-500 strážníků, využíváme na směnu od 10 do 20 odtahových aut na celou Prahu..... Na Praze 1 opravdu musí strážníci věnovat značnou pozornost dopravní nekázni - ale to je přece o tom, že se tam ve zvýšené míře vyskytují přestupky a mnohdy neuvěřitelně flagrantní a sobecké, které je nutné řešit a pachatele potrestat. Na Praze 6 - to vám musím oponovat - to je klasická městská část, kde dlouhodobě strážníci věnují maximální pozornost právě preventivnímu hlídkování, veřejnému pořádku atd. - doprava tam rozhodně nemá prioritu, je to městská část , kde mají velký úspěch okrskáři - dovoluji si tvrdit, že to je klasický opak Prahy 1 v tomto ohledu. Z pokut strážníci nemají žádný podíl - takže to není relevantní argument a není to tak jak píšete.
Čtenářský dotaz
V Praze auta parkují úplně všude: na chodnících, v zeleni, kolem přechodů pro chodce. Řidiči si myslí, že každá část veřejného prostoru je určena pro ně. Jak je možné, že není dostatek strážníků k řešení tohoto stavu, když v širším centru města lze narazit na postihnutelný přestupek každých 50 metrů? Není možné navýšit počet hlídek a náklady uhradit z vybraných pokut? Ty jsou přece také příjmem města.
Ludvík Klema
Ano prostředky z pokut uložených strážníky jsou příjmem města. Uvítal bych také větší počet strážníků, ale rozumím i nelehké rozpočtové situaci města (vlastně i republiky). Já bych ale s dovolením směřoval činnost takto navýšeného počtu strážníků prioritně do městské hromadné dopravy, parků a před školy....
Čtenářský dotaz
Už se těšíte se na dobu, až budou modré zóny od Zličína po Černý Most a s autem se projedete leda po své čtvrti, maximálně tak do hypermarketu s vlastním parkovištěm a všude jinde budete platit, platit a platit jak mourovatej a budete se bát někde zastavit bez zaplacení na pět minut, aby Vás hned neodtáhla Městská policie? To je lákavá vize budoucího života v Praze, ne?
Ludvík Klema
I já jsem občanem Prahy. Děkuji za názor.
Čtenářský dotaz
Zaujala mě vaše plamenná odpověď - Rozhodně není v modrých zónách odtaženo KAŽDÉ nesprávně parkující auto - to není prostě pravda... A jaká auta jsou tedy z modrých zón odtahována? Ptám se z vlastní zkušenosti, kdy mi ze zóny bylo o prázdninách odtaženo auto ve chvíli (sobota odpoledne), kdy se v celé ulici nacházelo 5 (slovy - pět) rezidentních vozidel a minimálně 20 dalších rezidentních míst bylo volných...
Ludvík Klema
Dopustil jste se přestupku? dopustil. Znal jste rizika? znal. Nevím co víc na to napsat - máme se stydět za to, že řešíme ty, kteří porušují zákon? Věřte , že já bych si to nedovolil...už kvůli penězům, které by mě to mohlo stát... Za tím si stojím - rozhodně ne KAŽDÉ - jsem přesvědčen, že strážníci neodtahnou ani VĚTŠINU neoprávněně parkujících... Přeji hezký den
Čtenářský dotaz
Dobrý den, mám spíše osobní dotaz. Chci se zeptat na to, jak pokračuje výběrové řízení na post šéfa strážníků a jak to vypadá s Vaší prověrkou? Jestli ji máte, a jestli ten humbuk o zrušení výběrového řízení je tedy díky Vám a panu Blažkovi. Když mám tu možnost se zeptat, tak tak činím, nerad si dělám úsudky z drbů. Děkuji za odpověď.
Ludvík Klema
Sice je to mimo téma, ale nemám problém odpovědět - přihlásil jsem se (3.8. jsem podal přihlášku), "bezpečnostní" prověrku nemám ( i s tímto vědomím jsem se hlásil a komentoval to pro média). Nevím díky komu a jaký humbuk je.... Poznámce k panu Blažkovi nerozumím. Rozumím vám - bohužel "běhá" i mediálně mnoho informací, které nejsou pravdivé. Hezký den
Čtenářský dotaz
Říkáte, že náplní činnosti městské policie nemá být prioritně doprava. Policie ČR ale parkování neřeší vůbec (odkazuje právě na MP) a dopravní odbory městských částí stížnosti občanů také řeší odkazem na MP. Jaká instituce má tedy podle Vás v Praze prosazovat dodržování zákona v oblasti parkování?
Ludvík Klema
Děkuji - právě jste odpověděl nejen sám sobě, ale asi i dalším.... ˇčerný Petr" opět zůstává na strážnících MP hl.m.Prahy.....aniž oni by to mohli zásadně ovlivnit. Věřte, že se snažíme svou činnost směřovat do oblastí veřejného pořádku a předcházení pouliční kriminality, ale i doprava nám zatím stále zůstává - mne , ani kolegy to netěší a rozhodně nám to v očích veřejnosti ani "nepřidává".
Čtenářský dotaz
Že organizovaně neokrádáte? Tomu moc nevěřím nebo nemáte info. Např. v Dejvicích na Dejvické se často objeví cedule zákaz parkování až pozdě večer a ještě umístěna tak, aby si ji nikdo nevšiml a ráno tam před 8 hodinou stojí připraveni jak MP a odtahovka. A hned několik aut. Jinak, neměla by MP hlavně sloužit k ochraně obyvatel, hlavně těch, co pracují a platí daně?
Ludvík Klema
Strážníci neumisťují dopravní značení, nerozhodují o něm, a ani se jich nikdo neptá na jejich stanovisko - nejsou účstníky řízení ani schvalovacího procesu. Jinak s Vámi v poslední větě naprosto souhlasím. Děkuji za názor
Čtenářský dotaz
Dobrý den, nedávno jsem zaznamenal strážníka na Praze 11, jak nechává odtáhnout někomu auto z jedné z tamních bočních ulic. Šlo o značně pozdní hodiny, kdy patrně řidiči nezbylo, než zaparkovat cca metr od přechodu pro chodce. Pokusil jsem se strážníkovi rozmluvit, zda by nestačila jen nějaká menší pokuta. Strážník se tvářil strašně zničeně, že na ně lidi pořád kvůli tomu nadávají, ale že nemají možnost jednat jinak, protože jim jejich ředtel Petr Schejbal NAŘÍDIL řešit veškeré parkovací přestupky odtahem. Je možné toto nějakým způsobem prošetřit?
Ludvík Klema
Odhaduji na tendenční....ne od vás (ale asi od toho strážníka) :-).... ale odpovím - nic takového ředitel OŘ MP Praha 11 nemůže nařídit a ani , dle mých informací, nenařídil. Stání na přechodu a do 5 metrů před ním osobně považuji za závažný přestupek a to kdekoli!!! a v jakékoli době!!!! Ale ano - máte pravdu - strážník by měl přihlédnout k místním podmínkám. Pokud po tomto přechodu nechodí v daný čas lidé, nemusí nutně odtáhnout..
Čtenářský dotaz
Dobry den, jiz 3.5roku bydlim v Praze 7 na zaklade najemni smlouvy v miste, kde se je v modrych zonach pohodove parkovani. Pote co jsem byl jednou odtazen a dvakrat malem, jsem se rozhodl podlehnout teto saskarne a prepsat si bydliste na P7 /prineslo mi to mnoho komplikaci a obihani ale stalo se/. Tot povzdech. Nyni otazka-Proc tato policejni mafie odtahuje i z mist, kde na 200m dlouhem modrem pasu stoji 3 auta, z cehoz 1 nema parkovaci kartu (majitel se nerozhodnul podlehnout teto saskarne). Lze k videni casto v dolnich Holesovicich kolem Armady Spasy. Nyni zavazna otazka-zverejnite vsechny smlouvy, ktere timto businessem souvisi? Abychom vedeli, kdo vydelava na nasi smule, nestesti a ztracenych 2hodinach /nez zjistim kde auto je, dojedu tam, apod./. diky obcan platici radne a nemale dane ze vseho.
Ludvík Klema
asi to není otázka pro mne. O policejní mafii nic nevím a smlouvy s nikým v tomto ohledu nemáme...takže, je mi líto
Čtenářský dotaz
Dobrý den,nezdá se Vám,že po zatčení vašeho vrcholného představitele a nevysvětlení různých podezřelých nákupů ztratila Vaše organizace morální právo pronásledovat řidiče ? Děkuji Bajer
Ludvík Klema
nikoho nepronásledujeme. Děkuji za názor
Čtenářský dotaz
Vážený pane Kleme, příjde mi jako naprostá nehoráznost to co provozuje městská policie v Praze. Na počátku zvrhlosti zvané "modré zóny" byly sliby jak je toto nutné zavést, aby rezidenti měli kde parkovat, jaký to bude vlastně ráj na zemi, jak pražané bez problému zaparkují. Poté přišel první nápor na kapsy (rezidentů) platba za parkovací kartičku rezidenta. Náhle došlo k procitnutí, kdy rezident zjistil, že má problém pokud pracuje v jiné pražské části než bydlí. Je-li rezident živnostníkem a musí si tahat nástroje a materiál s sebou, nemá šanci s MHD to pořídit. Do toho se namíchali měštští strážníci a že jich pár blížeji znám, tak vím, že jsou vyháněni nadřízenými do ulic se slovy "pánové, seřízli nam prachy, tak jestli chcete prémie, tak si musíte vydělat". Mám i osobní zkušenost kdy jedna městská policistka z Prahy 3 na můj dotaz jestli jí není trapně, že píše bloček autu o víkendu na prazdné modré zóně, kdy tato slouží k ochraně rezidentů, aby měli kde zaparkovat a že tady v danou chvíli zaparkuje i stíhací letoun F16, mi odpověděla zcela bezelstně "že ji sebrali peníze" (pravděpodobně snížili plat). Navíc mi přijde zcela nehorázné, že městská policie využívá své školené a cvičené polucisty (tento vycvik a školení není levná záležitost) k prostému vypisování pokutových bločků a telefonování na odtahovou spřízněnou firmu. Na vypsání bločku a zatelefonování stačí naprosto nevyškolený pologramotný člověk zvládající číst, psát a telefonovat a vyškolení policisté by se měli věnovat závažným deliktů. Ale to by se mohlo stát, že by museli běhat (třeba za zloději), či by mohli mít pak nějaké bebínko (od násilníka, feťáka a podobně). A na radách městských zastupitelstev pak máte ještě tu drzost říkat, že máte málo lidí. Osobně se přikláním k totální reorganizaci, či naprostému zrušení tohoto spolku a posílení opravdové policie místo této špatné náhražky.
Ludvík Klema
Mám za to, že na vše již jsem odpověděl v předchozích odpovědích.
Čtenářský dotaz
Dobrý den, 1. v jedné odpovědi říkáte, žestrážníci jen řeší přestupky, ve druhé, že auto musípřekážet, abyste jej odtáhli. přitom na modré zéoně nikomu nepřekáží. nemohl byste lhát trochu inteligentněji? 2. proč máme u nás více modých zón než v PAříži, New Yorku, Sna Franciscu, ve Vídni...? Můžete potevřeně přiznat, že nejde o provoz ale získávání prostředků do obecní pokladny? A proč třeba na Letné je parkoviště jen asi pro pět aut? Je cílem dusit místní podnikatele?
Ludvík Klema
asi dobře nečtete co jsem psal. Odtah má jiné podmínky a přestupek také. Omlouvám se, že to pro vás jsou neinteligentní odpovědi - víc neumím.
Čtenářský dotaz
Jak lze hodnotit kvalifikaci strážníků, když rezidentské auto zaparkované v modré zóně na STEJNÉM místě (stání o jedno parkovací místo vedle modré čáry na zcela volném přehledném prostranství) hodnotí jednou jako zcela marginální, ponechané bez povšimnutí (rozumné civilizované rozhodnutí), podruhé předvoláním k podání vysvětlení pod stěračem a potřetí nařízením odtahu, jako překážku provozu se všemi represemi s tím spojenými. Na jaké právní standardy se může občan spolehnout, když výklad zákona může interpretovat po svém každý pochůzkář. Také si vás dovoluji požádat o otevřený občanský názor na zda míra represe a zásahu do vlastnických práv, jakým je odtažení-odcizení vozidla v řádu statisíců korun, je přiměřená nebezpečnosti přestupku jakým je ne zcela správné zaparkování vozidla. Jako občan soudím, že stát plošně zneužívá své zákonodárné moci a byznys s odtahy je neomluvitelným jedním z těchto příkladů.
Ludvík Klema
Vždy je to jeden a ten samý přestupek (podezření z něj) a jen strážník sám může a musí vyhodnotit formu (v mezích právních předpisů) kterou při řešení zvolí. K tomu není víc co napsat. Takto to prostě je a ano nemusí se to jevit vůbec jako spravedlivé.
Čtenářský dotaz
Ještě jednou dobrý den, děkuji Vám za odpověď. Mám rád upřímnost a odvahu. Jsem pro mladé, pružné lidi ve vedoucích postech, bez návaznosti na politické strany. V to doufám i u Vás. Pana Blažka jsem zmiňoval z toho důvodu, že z MO odešel protože mu nebyla vystavena prověrka, i když mu Ministr obrany prodloužil pracovní poměr, přestože ji neměl, ale pak už to prostě nešlo. I když pan Blažek byl spíše na magistrátu než na MO. Z toho usuzuji, že také prověrku nemá :-) Ale i tak ještě jednou díky za otevřenost. J.N.
Ludvík Klema
Bohužel už není čas pro další odpovědi, snažil jsem se být věcný, ne arogantní (jak někteří psali). Děkuji všem za názory a čas a přeji vše dobré, i "vlídnější" strážníky a vlastně celou MP Praha. Hezký den L.Klema
Související