Mercator, největší obchodník s potravinami ve Slovinsku, doufá, že se vrátí k zisku během tohoto roku. Hodlá to zařídit tak, že redukuje náklady a prodá něco ze svého majetku.

Toni Balažič, CEO Mercatoru, doufá, že Mercator zlepší svou profitabilitu a sníží ná-klady o 60 až 80 milionů eur za rok, a to v průběhu následujících tří let. Podle něj se tak stane zlepšením logistických procesů a hledáním nových dodavatelů.

Mercator uzavřel první polovinu roku se ztrátou 16,55 milionu eur. "Už jsme začali s aktivní redukcí rizik vyplývajících z negativní situace na trhu... a je docela možné, že budeme mít pozitivní výsledky již tento rok," řekl Balažič, který převzal vedení v květnu.

Loni uvažovali lokální výrobci a banky, kterým náleží zhruba 65 % Mercatoru, že podíl prodají. Svůj záměr ale na začátku tohoto roku přehodnotili a došli k závěru, že nabídka bude muset být na koupi celé společnosti.

V místních médiích se objevují informace o tom, že hodnota společnosti je 832 milionů eur.

rač