(1) Zpětné zrcátko nemůže zakrývat přední sklo

Plán je formalizované očekávání managementu, resp. majitelů a téměř vždy vychází z evidence, analýzy a poznání minulosti. Samozřejmě to neplatí vždy. Podnik může vstupovat na nový trh nebo zavádět výrobu zcela nového výrobku, s jehož odbytem nemá zkušenosti, ale v zásadě platí, že většina podniků očekává plus mínus stejné tržby jako letos a přizpůsobuje jim náklady. Tento pohled do minulosti nesmí bránit manažerským ambicím a ctižádosti po urychlení růstu. Obranou proti zaběhnutým mechanismům může být změna. Plánujte jinak! Poznejte své zákazníky, odhadněte růst jejich disponibilních příjmů v kombinaci s tím, kolik si budou moci dovolit vynaložit za váš produkt. Očekávané útratě zákazníků pak přizpůsobte svou nabídku. Říká se tomu marketingová inovace.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se