Předvánoční tržby českých internetových obchodů stouply v souladu s odhady meziročně o 18 procent na téměř 18 miliard korun. Zhruba miliardu korun utratili Češi v posledním letošním čtvrtletí za nákupy na slevových serverech. Vyplývá to z údajů Asociace portálů hromadného nakupování.

Popularita on-line obchodů se podle odborníků bude zvyšovat i nadále. "V roce 2013 očekáváme pokračování trendu přesunu zákazníků z off-line světa do světa on-line. Lze předpokládat další dvouciferný růst tržeb jak na internetu celkově, tak na slevových portálech," uvedl Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz.

Tržby slevových portálů letos poprvé překonaly hranici tří miliard korun. A jejich význam v rámci internetového nakupování by měl i nadále posilovat. "Předpokládáme, že tržby v příštím roce se budou pohybovat okolo 3,5 až čtyř miliard, takže podíl slevových portálů na celkovém on-line obratu se bude zvyšovat," odhaduje Hardyn.

Vyšší hodnotu nákupů si ale mezi sebou rozdělí méně portálů, kterých je nyní asi 120. "Tento počet určitě klesne hluboko pod 100 a dominantní pozici získá zhruba deset největších hráčů," předpovídá David Antić z Asociace portálů hromadného nakupování.

Tržby vyšší než milion korun měsíčně podle něj nyní inkasuje jen asi 20 až 25 slevových portálů. "Tržby přesahující deset milionů korun měsíčně pak má maximálně pět slevových portálů," dodal Antić.

K dalším trendům má v příštím roce patřit zvyšování kvality. "Portály, které na vysoce konkurenčním trhu budou chtít uspět a udržet se ve špičce, budou muset garantovat a pojistit své vouchery a zkvalitnit reklamační oddělení," doplnil Hardyn.