Americký režisér David Lynch natočil svůj zatím poslední film Inland Empire před sedmi lety a od té doby se věnuje fotografii, sochařství, malování a poslední dobou velmi intenzivně také hudbě. Na novém albu The Big Dream kouzlí svým minimalistickým electroblues podobně uhrančivou atmosféru, jakou se mohou pochlubit jeho nejslavnější filmy.

Lynch do světa hudby pronikl už na konci osmdesátých let, kdy produkoval a otextoval debutovou desku zpěvačky Julee Cruisové, známou ze soundtracku k seriálu Twin Peaks. V novém tisíciletí se režisér tímto směrem vydává čím dál častěji, až by se dalo říct, že počínaje albem BlueBob z roku 2001 (natočeném s Johnem Neffem) se stal plnohodnotným - byť značně neortodoxním - muzikantem. Předloňské album Crazy Clown Time nicméně bylo teprve Lynchovo první dlouhohrající deskou vydanou pod jeho jménem a poněkud chaotická kolekce v něm nejen objevila zpěváka, ale zavedla ho až k experimentům s tepajícími rytmy elektronické hudby. Novinka The Big Dream nabízí sevřenější a soustředěnější nahrávku, které dominuje Lynchova oblíbená elektrická kytara hrající střídmé bluesové riffy, do nichž slavný režisér napůl zpívá a napůl odříkává monology o touze, kterou neléčí ani stáří.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se